اعلام آمادگي مركز تحقيقاتي دهلي جهت پذيرش دانشجوي مشترك از دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل

۲۵ دی ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۶ کد : ۳۷۸۳ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۷
اعلام آمادگي مركز تحقيقاتي دهلي جهت پذيرش دانشجوي مشترك از دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل

به گزارش روابط عمومي، در راستاي سفر اخير دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و دكتر مصطفي رحيم نژاد رييس دفتر همكاري هاي علمي بين المللي در خصوص امضاي تفاهم نامه همكاري هاي مشترك با دانشگاه صنعتي دهلي هندوستان، ايشان ضمن بازديد از سفارت جمهوري اسلامي ايران در دهلي نو، طي نشستي با پروفسور خليلي رايزن علمي ايران در هند و شبه قاره، به توصيف دستاوردهاي علمي و پژوهشي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل پرداختند و همچنين به جايگاه چشمگير اين دانشگاه در نظام هاي رتبه بندي برتر دنيا اشاره كردند.

در ادامه ضمن تحليل و بررسي وضعيت علمي كشور هندوستان به پيشنهاد دكتر خليلي بازديدي از مركز تحقيقاتي دهلي هند (Indian Institute of Technology Delhi) صورت گرفت.

طي ديدار هيات دانشگاهي بهمراه پروفسور خليلي از موسسه فناوري هند با توجه به امكانات و تجهيزات بالاي اين مركز، پس از رايزني ها و پيشنهادات مطرح شده رئيس و معاون بين الملل موسسه فناوري مذكور  با توجه به سوابق همكاري هاي في مابين اين دو كشور، مقرر گرديد، موسسه فناوري هند در دهلي در زمينه انجام پروژه مشترك دكتري و استاد مشترك از دانشگاه و ايجاد امكانات مناسب تحقيق براي دانشجويان دكتري همكاري نمايد تا دانشجويان بتوانند براي گذراندن فرصت مطالعاتي خود به مدت 6 ماه در بهترين آزمايشگاه هاي اين موسسه به تحقيق ادامه دهند. همچنين با توجه به حركت رو به رشد دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل مقرر شد تا موسسه فناوري هند در دهلي در خصوص ايجاد دوره هاي مشترك در سطح كارشناسي ارشد و دكتري در زمينه هاي جديد و بين رشته اي با دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل همكاري و مساعدت نمايد.

سپس به رسم يادبود هدايايي از سوي هر دو رئيس دانشگاه و موسسه فناوري تبادل گرديد. در انتهاي ملاقات، رئيس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و رئيس دفتر همكاري هاي علمي بين المللي به همراه رايزن علمي در هند به بازديد از مركز و آزمايشگاه و تجهيزات تحقيقاتي نانو اين موسسه پرداختند.

در اين مركز كه با بودجه 8 ميليون دلاري از سوي دولت مركزي تهيه و تجهيز گرديده است، تمامي امكانات براي توليد ذرات نانو و استفاده آن در موارد كاربردي و تعيين خصوصيات آن و تحقيقات پيشرفته بر روي آن ها موجود مي باشد.

 مركز تحقيقاتي دهلي هند (Indian Institute of Technology Delhi) يكي از مراكز پيشرفته تحقيقاتي هندوستان به شمار مي رود كه مجهز به برترين و قويترين تجهيزات تحقيقاتي به روز دنيا مي باشد. اين موسسه تحقيقاتي حائز رتبه 172 جهاني نظام رتبه بندي كيو اس (QS) و 41 در بين مراكز تحقيقاتي و دانشگاه هاي قاره آسيا در نظام فوق مي باشد.