برگزاری نشست صمیمی ریاست دانشگاه و مسئول نهاد رهبری با اعضای هیات علمی خانم

۱۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۷ کد : ۳۷۷ اخبـــار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۸۸
به گزارش روابط عمومی، نشست صمیمی اعضای هیات علمی خانم دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با دکتر جواد واثقی امیری ریاست دانشگاه و حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و حجت الاسلام والمسلمین رمضانی معاون ایشان در سالن جلسات دفتر ریاست دانشگاه برگزار گردید.
برگزاری نشست صمیمی ریاست دانشگاه و مسئول نهاد رهبری با اعضای هیات علمی خانم

دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این نشست با عرض خیر مقدم و قدردانی از حضور همکاران به نقش و جایگاه زن در خانواده و جامعه اشاره کرد و گفت: نقش زنان در تربیت نسل های آینده و همچنین رشد و توسعه جامعه بی بدیل است و بانوان توانمند هیات علمی که علاوه بر مسئولیت شان در کانون خانواده، در محیط علمی نیز ایفای نقش می نمایند، تاثیر بسزایی در رشد و توسعه علمی جامعه و دانشگاه دارند و در برقراری تعامل و ارتباط صمیمانه و هدایتگرانه با دانشجو با توجه به نقش مادری شان، می توانند بسیار موفق تر عمل نمایند.

دکتر واثقی امیری ضمن اشاره به نگاه ریزبینانه و دقت نظر زنان در امور اشاره کرد و تاکید نمود: دوراندیشی بانوان همواره با برنامه های راهبردی همراه است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به الگوی زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: ما باید با مطالعه و فراگیری سبک زندگی این دو الگوی بشریت، در مسیر تعالی زندگی خود گام برداریم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن اشاره به این که خداوند متعال بعد از مسأله توحید که مهم ترین اصل اعتقادی ماست، در 4 سوره قرآن کریم به موضوع احترام به والدین تاکید نموده است، در خصوص احترام و توجه به مقام والای مادر به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اکتفا نمود که روزی شخصی به آن حضرت مراجعه کرد و گفت: یا رسول الله من مرتکب هر نوع گناهی در این دنیا شده ام، راه رهایی و نجات من در چیست؟ پیامبر اکرم ص فرمودند: به پدر و مادرت بگو که برایت دعا کنند. آن شخص گفت: پدرم زنده است. پیامبر رو به اصحابش کرد و فرمود: کاش مادرش برایش دعا می کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینی به بانوان اعضای هیات علمی دانشگاه پیشنهاد داد تا کانون مختص به خودتان را تشکیل دهید. جلسات هم اندیشی برگزار نمایید. مطالبه گری حق شماست و مسئولین باید پاسخ گو باشند. مطالبه کنید و در راستای بهبود شرایط، دسترسی سریع تر دانشگاه به اهداف و ماموریت هایش پیشنهادهایتان را ارائه دهید.

گفتنی است این جلسه با اظهار نظر و ارائه پیشنهادات و نظرات اعضای هیات علمی خانم پایان یافت.


( ۱ )