برگزاري ششمين نشست شوراي مديران امور اداري و پشتيباني دانشگاه هاي منطقه 2 كشور در دانشگاه

۲۸ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۵۵ کد : ۳۷۶۳ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۷۵
برگزاري ششمين نشست شوراي مديران امور اداري و پشتيباني دانشگاه هاي منطقه 2 كشور در دانشگاه

به گزارش روابط عمومي، ششمين نشست شوراي مديران امور اداري و پشتيباني دانشگاه هاي منطقه 2 كشور به ميزباني دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل برگزار شد.

دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل در اين نشست ضمن عرض خيرمقدم به نمايندگان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و مديران امور اداري دانشگاه هاي منطقه 2 كشور به دو خصيصه بارز و تا حدودي منحصر به فرد دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل اشاره كرد كه عبارت اند از: تأسيس اين دانشگاه توسط خيري دورانديش به نام سيد حسين فلاح نوشيرواني كه به تأسي از نيت خيرخواهانه آن مرحوم، مردم خيرانديش شهرستان بابل ادامه دهنده راه آن زنده ياد در زمينه هاي مختلف آموزش، سلامت، مسايل فرهنگي و ...هستند و خصيصه دوم پتانسيل و توانمندي بالاي اعضاي هيات علمي، دانشجويان و كاركنان دانشگاه است كه كسب افتخارات و دستاوردهاي عظيم ملي و جهاني گوياي اين مهم است.

دكتر واثقي اميري تأكيد كرد: كمك هاي مردمي در راستاي توسعه فضاي فيزيكي دانشگاه، تجهيز آزمايشگاه ها و ... وظيفه و مسئوليت نيروي انساني مجموعه را سنگين تر مي كند؛ زيرا آن ها وارث مجموعه اي هستند كه از يك نيت خيرخواهانه نشأت گرفته است.

رييس شوراي فرهنگي دانشگاه گفت: اهميت كار حوزه امور اداري بسيار مهم است و همواره بايد هم حقوق پرسنل را كامل و جامع ببيند تا حق كسي ضايع نشود و هم به حقوق دانشگاه توجه نمايند كه لازمه آن مطالعه كامل و دقيق آيين نامه ها،قوانين و پيگيري و ارتباط با مراجع ذيربط مي باشد.

رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با بيان اين كه توازن در ارائه تسهيلات بسيار مهم است اظهار داشت: برگزاري چنين جلسات با برنامه ريزي دقيق، هدفمند و به صورت مستمر ضرورت دارد؛ زيرا منجر به كاركردهايي مي شود كه باعث يكنواختي در تدوين و اصلاح آيين نامه ها مي گردد.

در ادامه دكتر سيد هاشم رسولي معاون اداري مالي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با تشكر و قدرداني از حضور مهمانان، به لزوم ايجاد يك وحدت رويه در حوزه اداري مالي تاكيد كرد و گفت: يكي از چالش هايي كه معاونين اداري مالي دانشگاه ها با آن روبرو هستند اين است كه يك مرجع واحد تصميم گيري در زمينه مسايل مالي و اداري وجود ندارد و همواره بر اساس تعابير و تفاسيري كه از قوانين موجود است عمل مي گردد.

دكتر رسولي همچنين با اشاره به رويكرد درست وزارتخانه در منطقه بندي كردن دانشگاه ها كه منجر به تبادل نظر همكاران مي گردد پيشنهاد داد تا مسايل و موضوعاتي كه مقرر است در شوراي معاونين اداري مالي دانشگاه ها مطرح و مورد بررسي قرار گيرد، نخست در جلسات حوزه هاي مربوط اعم از نشست مديران مالي، اداري، امور بودجه و تشكيلات بحث و كارشناسي شود و نتيجه آن به شوراي معاونين ارائه گردد تا تصميم گيري كنند و به رؤساي دانشگاه ها ارائه نمايند.

اين نشست با بررسي كامل مقررات برنامه ششم توسعه در خصوص ايثارگران، چگونگي اعزام كاركنان به مأموريت هاي خارج از كشور، وضعيت حضور و غيات اعضاي هيأت علمي با توجه به پيگيري دستگاه نظارتي، نحوه ارتباط شوراي مديران امور اداري و پشتيباني با شوراي معاونين اداري مالي دانشگاه هاي منطقه 2 كشور و تصميم گيري مسئولين، بحث و تبادل نظر در خصوص مسايل و مشكلات حوزه اداري و پشتيباني دانشگاه هاي منطقه 2 ادامه يافت و اعضا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

گفتني است دانشگاه هاي منطقه 2 كشور از سه استان گيلان، مازندران و گلستان است و شامل دانشگاه هاي صنعتي نوشيرواني بابل، مازندران، علوم كشاورزي و منابع طبيعي ساري، گلستان، فناوري هاي نوين آمل، علم و فناوري مازندران، گيلان، گنبد، علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان مي باشد.