بازديد معاون توسعه و مديريت برنامه ريزي راهبردي وزارت دفاع و معاون سياست‌گذاري و ارزيابي راهبردي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از دانشگاه

۲۹ آبان ۱۳۹۶ | ۰۹:۰۶ کد : ۳۷۳۸ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۳
بازديد معاون توسعه و مديريت برنامه ريزي راهبردي وزارت دفاع و معاون سياست‌گذاري و ارزيابي راهبردي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از دانشگاه

به گزارش روابط عمومي، دكتر ابوطالب شفقت معاون توسعه و مديريت برنامه ريزي راهبردي وزارت دفاع و دكتر مهدي الياسي معاون سياست گذاري و ارزيابي راهبردي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل بازديد كردند.

دكتر شفقت در نشست با رييس دانشگاه گفت: ظرفيت علمي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل بسيار بالاست، در طول 15 سال اخير ترقي و پيشرفت خوبي در امور پژوهشي داشته است و امروز جزء دانشگاه هاي سطح بالاي كشور است كه به تحقيقات كاربردي روي آورده است و تنها تحقيقات كاربردي و تأثيرگذار هستند كه در جامعه صنعتي كشور قابل استفاده و توسعه هستند.

معاون توسعه و مديريت برنامه ريزي راهبردي وزارت دفاع گفت: مشكل امروز جوانان جامعه ما بيكاري است، اگر دانشگاه بتواند دانشجويان كارآفرين تربيت كند هم مسير رشد خود را پيدا كرد و هم به حل معضل جامعه كمك مي نمايد.

در ادامه دكتر الياسي معاون سياست گذاري و ارزيابي راهبردي معاونت علمي فناوري رياست جمهوري در اين نشست  ضمن قدرداني از فعاليت هاي پژوهشي انجام شده در اين دانشگاه گفت: دانشگاه با پتانسيل علمي بالاي خود توانايي معرفي چندين شركت دانش بنيان را داراست و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري آمادگي حمايت از اين شركت ها را در جهت تجاري سازي دارد.

دكتر جواد واثقي اميري نيز در اين نشست با اشاره به جايگاه شايسته دانشگاه در نظام رتبه بندي اظهار داشت: دستيابي به اين رتبه هاي ارزشمند با همت و تلاش دانشجويان نخبه، اعضاي هيأت علمي توانمند، كارمندان ساعي، همدلي و دوستي بين اعضاي مجموعه، تجهيز آزمايشگاه ها و توسعه زيرساخت هاي آزمايشگاهي امكان پذير شده است.

رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني گفت: حلقه گمشده دانشگاه، ارتباط با صنعت است و شايد رشد بي رويه دانشگاه ها و رقابتي نبودن صنعت و ... علت آن باشد.

دكتر واثقي اميري در پايان پيشنهاد كرد تا كارگاه هايي در راستاي آشنايي دانشگاهيان با فضاي كسب و كار و نياز صنعت و هم چنين شناخت صنعتگران از دستاوردهاي علمي دانشگاه در راستاي حل مشكلات صنعتي برگزار گردد. 

گفتني است دكتر الياسي معاون سياست گذاري و ارزيابي راهبردي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و دكتر شفقت معاون توسعه و مديريت برنامه ريزي راهبردي وزارت دفاع از گروه پژوهشي انرژي هاي درياپايه و آزمايشگاه تحقيقاتي هيدروديناميك و پيش رانش دريايي، گروه پژوهشي پيل سوختي پليمري و آزمايشگاه تست هاي غير مخرب بازديد كردند.