قرار گرفتن اسامي سه تن از اساتيد دانشگاه در ليست 1%محققين موثردنيا از ديدگاه ارجاع مقالات

۲۷ آبان ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰ کد : ۳۷۳۷ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۳
قرار گرفتن اسامي سه تن از اساتيد دانشگاه در ليست 1%محققين موثردنيا از ديدگاه ارجاع مقالات

به گزارش روابط عمومي، طبق آخرين اعلام مؤسسه Clarivate Analytics كه در 16 نوامبر 2017  منتشر شد، ليست اسامي محققين با 1% مقالات برتر دنيا در 21 حوزه اعلام گرديد و آقايان دكتر داود دوميري گنجي، دكتر مفيد گرجي و دكتر محسن شيخ الاسلامي از دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل به عنوان 1% محققين موثردنيا از ديدگاه ارجاع مقالات معرفي شدند.

 گفتني است دفتر همكاري هاي علمي بين المللي دانشگاه طي مكاتبات و ارتباطاتي كه با موسسه Clarivate Analytics داشته است، موفق شده است كليه Affiliation هاي دانشگاه را تحت نام فعلي آن همسان سازي كند و اطلاعات سال هاي 2005-2015 دانشگاه را در پرتال جمع آوري اطلاعات اين موسسه به ثبت برساند.

در ليست اعلام شده 3400 محقق از سراسر دنيا حضور دارند كه آمريكا با 1661 محقق و انگلستان با تقريبا 350 محقق به ترتيب در جايگاه اول و دوم قرار دارند. چين نيز با بيشترين افزايش در ميان كشورها، با 237 محقق در رده سوم جاي دارد.  

شايان ذكر است كه اين ليست بر اساس بيشترين ارجاعات به مقالات در مجلات علوم و علوم اجتماعي كه در بازه زماني 2005 تا 2015 در Web of Science بيشترين ارجاعات را داشته اند، تنظيم شده است.

از اين ميان دانشمندان ايراني حاضر در اين ليست، اسامي 9 محقق از دانشگاه هاي صنعتي اميركبير، علم و صنعت ايران، بين المللي امام خميني، صنعتي شيراز، صنعتي نوشيرواني بابل و شهيد مدني آذربايجان به چشم مي خورد.

دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با 3 محقق، يك سوم محققين ايراني حاضر در اين ليست را به خود اختصاص داده است. لازم به ذكر است كه اسامي اين محققان از قرار ذيل مي باشد:

آدرس دوم

آدرس اول

رشته

نام

 

دانشگاه علم و صنعت، ايران

علوم كامپيوتر

علي كاوه

 

دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل، ايران