برگزاري نخستين نشست شوراي سياست گذاري مشاوره و بهداشت روان دانشگاهيان

۲۷ آبان ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۷ کد : ۳۷۳۴ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۶
برگزاري نخستين نشست شوراي سياست گذاري مشاوره و بهداشت روان دانشگاهيان

به گزارش روابط عمومي، نخستين نشست شوراي سياست گذاري مشاوره و بهداشت روان دانشگاهيان با حضور دكتر يعقوبي مدير كل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل برگزار شد.

در اين نشست دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با عرض خيرمقدم به دكتر يعقوبي و تشكر و قدرداني از حمايت هاي همه جانبه ايشان و با ابراز تأسف و اندوه در خصوص مصيبت وارده بر مردم زلزله زده كرمانشاه گفت: سلامت روان يكي از اصلي ترين پارامتر هاي سلامت در ابعاد وجودي انسان مي باشد.

دكتر واثقي اميري اظهار داشت: اهميت موضوع سلامت روان براي شاخص ترين قشر جامعه؛ دانشجويان جوان و پر انرژي بسيار مهم تر است.

رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل گفت: در زمينه مشاوره و سلامت روان دانشگاهيان بايد اعتبارات مشخص در نظر گرفته شود و امور بر اساس برنامه مدون علمي صورت پذيرد كه نقش مراكز مشاوره دانشگاه ها در اين زمينه بسيار مهم است.

دكتر واثقي اميري تاكيد كرد: شوراي سياست گذاري مشاوره و بهداشت روان دانشگاه بايد آمارها و الگوهاي وضعيت سيماي زندگي دانشجويان را مد نظر قرار دهد، ارتباط تنگاتنگي با دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري داشته باشد، جلسات شورا به صورت منظم و مستمر تشكيل شود و در راستاي شناسايي و حل چالش ها باشد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمين رمضاني معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه گفت: در نگاه ديني بر سلامت روح و روان تاكيد فراوان شده است و كسي كه سلامت روان داشته باشد تن سالم دارد.

سپس دكتر حسن زاده معاون دانشجويي گفت: اهميت سلامت روح و روان و تاثير آن در روند زندگي انسان بر كسي پوشيده نيست، بنابراين بايد به اين بعد از زندگي انسان توجه بيشتري شود و متاسفانه در دانشگاه به علت نبود فضاي فيزيكي، فرايند نوبت دهي به مراجعه كنندگان در گاهي اوقات طولاني مي شود و اثردهي مشاوره تقليل مي يابد.

در ادامه دكتر يعقوبي مدير كل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با تشكر و قدرداني از فعاليت هاي همه جانبه مركز مشاوره دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل به ارائه گزارشي از طرح وضعيت سيماي زندگي دانشجويان كشور پرداخت.

دكتر يعقوبي گفت: در اين طرح به دريافت آمار و ارزيابي شاخصه هايي از قبيل ميزان شيوع رفتارهاي پرخطردر دانشگاه، رابطه با جنس مخالف، رابطه بين فكر، نقشه و اقدام به خودكشي، نگرش هاي جنسي، نگرش به ازدواج، نگرش به هم خانگي در بين دانشجويان، وضعيت هويت ايراني، وضعيت نگرش و رفتارهاي مذهبي در بين دانشجويان و ... پرداخته شده است.