نشست معاون اداري مالي وزير علوم، تحقيقات و فناوري با مسئولين دانشگاه

۲۹ مهر ۱۳۹۶ | ۰۹:۴۱ کد : ۳۷۱۳ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۷۷
نشست معاون اداري مالي وزير علوم، تحقيقات و فناوري با مسئولين دانشگاه

به گزارش روابط عمومي، دكتر حسين عسكريان ابيانه معاون اداري مالي وزير علوم، تحقيقات و فناوري در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل حضور يافت و نشست صميمانه اي با مسئولين دانشگاه داشت.

دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل در اين نشست ضمن عرض خيرمقدم به دكتر حسين عسكريان ابيانه و هيأت همراه و تشكر و قدرداني از رويكردهاي آموزش عالي به تاريخچه دانشگاه اشاره كرد كه در اوايل دهه 50 توسط خيري دورانديش به نام سيد حسين فلاح نوشيرواني تحويل خانواده آموزش عالي گرديد.

دكتر واثقي اميري با اشاره به افتخارات و دستاوردهاي دانشگاه از جمله كسب رتبه نخست در بين دانشگاه هاي كشور بر اساس پايگاه استنادي تايمز گفت: دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل از يك استاندارد و شرايط كيفي مطلوبي برخوردار است.

رييس شوراي فرهنگي دانشگاه با بيان اين كه دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل هم اكنون حدود 6000 دانشجو، 175 عضو هيات علمي و 6 دانشكده دارد به ارائه گزارش عملكرد در حوزه معاونت اداري مالي پرداخت و گفت: يكي از دغدغه ها و راهبردهاي ما در اين حوزه بهره گيري از حمايت هاي مؤسسه مشاركت هاي مردمي مي باشد؛ كه اين موسسه با برگزاري جلسات منظم و مستمر، در راستاي حل مشكلات حركت مي كند و احداث سالن ورزشي دانشگاه با زيربناي 2000 متر مربع نيز با همت اين مؤسسه بوده است.

وي ضمن بيان اين كه در حسابداري تعهدي و بودجه ريزي عملياتي جزء دانشگاه هاي پيشرو هستيم افزود: در حوزه مالي سعي نموديم تا بودجه تفصيلي براي حوزه هاي مختلف تدوين نماييم و با توجه به تعيين اولويت ها عمل كنيم.

دكتر واثقي اميري كمبود فضاي فيزيكي و تجهيزات آزمايشگاهي، كمبود فضا و امكانات ورزشي، فرسودگي ساختمان خوابگاه ها و عدم تخصيص كامل اعتبارات و ... را از جمله مشكلات دانشگاه عنوان كرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمين حسيني مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با عرض خيرمقدم گفت: افتخارات و دستاوردهاي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل محدود به شهر بابل نيست؛ بلكه باعث عزت و اعتبار ملي شده است و در واقع اين دستاوردها كه در راستاي اقتصاد مقاومتي است؛ لبيك به فرمان مقام معظم رهبري است.

حجت الاسلام و المسلمين حسيني گفت: اين دانشگاه توانمندي و پتانسيل بالايي دارد و متناسب با ظرفيت ها و محدوديت ها بايد نگاه ويژه اي به آن داشت.

گفتني است در اين جلسه جمعي به ارائه نقطه نظراتشان پرداختند.

در ادامه دكتر حسين عسكريان ابيانه معاون اداري مالي وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل يك دانشگاه با اعتبار، با آبرو و وزيني است كه در وزارتخانه به آن توجه ويژه اي مي شود.

معاون اداري مالي وزير علوم با بيان اين كه امروز معضل بزرگ وزارتخانه تعدد دانشگاه هاست افزود: حدود 270 دانشگاه داريم كه نشان دهنده رشد بي رويه و غيرمتوازن آن است.

دكتر حسين عسكريان ابيانه گفت: دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل جزء دانشگاه هايي است كه بايد به آن توجه شود، دانشگاهي با توانمندي و پتانسيل بالا.

وي تاكيد كرد: دانشگاه ها بايد در راستاي اهداف دانشگاه هاي نسل سوم و چهارم، دانشگاه كارآفرين حركت كنند، به تحقيقات كاربردي روي آورند و سعي كنند تا براي جوانان ايجاد شغل نمايند.

معاون اداري مالي وزير علوم پيشنهاد داد صندوق نوآوري ايجاد كنيد و به كمك آن در جهت كارآفريني و ارتباط با صنعت حركت كنيد  و تاكيد كرد كه با ايجاد اين صندوق پشتوانه دانشگاه قوي تر مي گردد و باعث توسعه پايدار مي شود.