تجمع اعتراضي دانشگاهيان به سخنان توهين آميز رييس جمهور آمريكا عليه ايران

۲۴ مهر ۱۳۹۶ | ۱۴:۲۴ کد : ۳۷۰۸ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۰
تجمع اعتراضي دانشگاهيان به سخنان توهين آميز رييس جمهور آمريكا عليه ايران

به گزارش روابط عمومي، دانشجويان، اساتيد و كارمندان دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل امروز بعد از اقامه نماز ظهر و عصر از مسجدالرسول (ص) تا يادمان شهداي گمنام با حضور در راهپيمايي، ياوه گويي هاي ترامپ؛ رييس جمهور آمريكا عليه مردم ايران را محكوم كردند.

دكتر غلامرضا ضابط پور عضو هيات علمي گروه معارف و مسئول كانون بسيج اساتيد دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل بين الصلاتين ظهر و عصر با عرض تسليت شهادت امام سجاد (ع)، ياوه گويي هاي ترامپ؛ رييس جمهور آمريكا عليه ايران را محكوم كرد و گفت: برخي فكر مي كنند كه ترامپ ديوانه است و تاريخ و جغرافيا نمي داند، در صورتي كه اصلا اين گونه نيست؛ او يك تاجر بين المللي است كه قصد دارد با دامن زدن به اختلافات منطقه اي و ايجاد تفرقه بين دولت و ملت، براي كشورش ثروت انباشته كند، سلاح هاي خود را به فروش برساند، بنابراين بايد به هوش باشيم كه نقشه هاي زيركانه او منجر به مسابقه تسليحاتي نگردد.

دكتر ضابط پور گفت: ترامپ نصف تاريخ را بيان كرد، در بيان رابطه ي ايران و آمريكا از اشغال سفارت خانه شروع كرد كه با پاسخ هوشمندانه رياست جمهوري ما روبرو شد.

وي اظهار داشت: تاريخ پر است از مذاكرات و برجام. پيغمبر اكرم اسلام در صلح حديبيه، برجام با مردم مكه امضا نمود و وقتي صلح حديبيه حذف شد، فتح مكه صورت گرفت.

 مسئول كانون بسيج اساتيد دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با بيان اين كه ترامپ در سخنانش سعي كرد تا ميان مردم، سپاه، رهبري و رييس جمهور فاصله بيندازد اظهار داشت: اگر او دلسوز مردم ايران است و مي گويد ما عاشق مردم ايران هستيم چرا در سخنان ديگرش مردم ايران را تروريست مي نامد؟

وي با اشاره به اين كه رييس جمهور آمريكا گفت: شعار «مرگ بر آمريكا  و مرگ بر اسرائيل» سرود محبوب ملت ايران است اظهار داشت: مردم ايران با سياست هاي خارجي آمريكا در خاوروميانه و سياست هاي مداخله گرايانه آن ها مخالفند و اگر آمريكا رفتارش را تغيير دهد با اين كشور رابطه برقرار مي كنند، اما اسرائيل غاصب است و هرگز آن را به رسميت نمي شناسند.

دكتر ضابط پور در پايان به رابطه ي بين اخلاق و ديپلماسي اشاره كرد و گفت: ما چون مسلمانيم به مقررات پايبنديم؛ اما آمريكا به تعهدات خود در برجام پايبند نيست.