پيام رييس دانشگاه به سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به مناسبت كسب رتبه هاي برتر دانشگاه

۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۲ کد : ۳۶۷۹ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۲۲
پيام رييس دانشگاه  به سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به مناسبت كسب رتبه هاي برتر  دانشگاه

به گزارش روابط عمومي، دكتر جواد واثقي اميري رييس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل طي پيامي، ضمن عرض تبريك به دكتر سيدضياء هاشمي سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به جهت كسب رتبه هاي برتر دانشگاه در سطح بين المللي و رتبه اول در بين دانشگاه هاي كشور گفت:  همانطور كه استحضار داريد براساس نظام رتبه‌بندي جهاني Times Higher Education كه يكي از معتبرترين نظام رتبه‌بندي مي‌باشد، دانشگاه صنعتي نوشيروني بابل حائز رتبه 350-301 در سال 2018 در دنيا گرديده است و توانسته رتبه اول در بين دانشگاه‌هاي كشور بدست آورد و نام ايران را در دنيا سربلند نمايد كه جاي مباهات و قدرداني فراواني دارد. اين مهم با همت و تلاش همه دست اندركاران اعم از دانشجويان، اعضاي هيأت علمي، كاركنان و مديران دانشگاه اتفاق افتاده است.

وي اظهار داشت: جايگاه دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل محدود به اين نظام رتبه‌بندي نبوده بلكه به عنوان مثال در نظام رتبه‌بندي بين‌المللي Scimago 2016 كه از پايگاه داده Scopus جهت ارزيابي دانشگاه‌هاي دنيا بهره مي‌برد، دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با 167 پله صعود از سال 2011، رده 584 دنيا را از ميان 5147 دانشگاه رتبه‌بندي شده به خود اختصاص داد. همچنين طبق رتبه‌بندي موضوعي شانگهاي در سال 2017 در رشته مهندسي مكانيك از ايران 9 دانشگاه به چشم مي‌خورند، كه دانشگاه‌هاي صنعتي اميركبير، صنعتي نوشيرواني بابل و تهران با هم رتبه 105-101 را به خود اختصاص داده‌اند. در رشته مهندسي شيمي از ايران، 8 دانشگاه حضور دارند كه دانشگاه‌هاي صنعتي نوشيرواني بابل به همراه دانشگاه‌هاي علم و صنعت، صنعتي اصفهان و تربيت مدرس حائز رتبه 300-201 گرديده است.

در ادامه دكتر واثقي اميري ضمن تبريك به جامعه علمي ايران؛ به خصوص دانشگاهيان ارجمند گفت: جهت تداوم اين دستاوردها و ارتقاء كيفي و كمي در عرصه‌هاي مختلف آموزشي، تحقيقاتي، فرهنگي و دانشجويي نيازمند ياري حضرتعالي به عنوان حامي و هدايت‌كننده جامعه علمي كشور به لحاظ مادي و معنوي مي‌باشيم.