برگزاري كارگاه آموزشي 'پيشرفت هاي اخير در حوزه نانوتكنولوژي و بيوديزل'

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۸:۲۴ کد : ۳۵۸۲ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۰
برگزاري كارگاه آموزشي 'پيشرفت هاي اخير در حوزه نانوتكنولوژي و بيوديزل'

به گزارش روابط عمومي، همكاري هاي علمي بين المللي به عنوان مركز فراگردهاي تعامل و داد و ستد در زمينه هاي علمي اعم از آموزشي و پژوهشي همواره محور اصلي دانشگاه ها و موسسات تحقيقاتي در سراسر دنيا بوده است و همواره لازمه ايجاد پويايي و شور و نشاط علمي در جامعه دانشگاهي است. دفتر همكاري هاي علمي بين المللي و معاونت پژوهشي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل در همين راستا و با رويكرد دعوت از اساتيد بنام بين المللي، ايجاد انگيزه، شور و نشاط علمي در دانشجويان كارگاه آموزشي يك روزه اي تحت عنوان 'پيشرفت هاي اخير در حوزه نانوتكنولوژي و بيوديزل' را برگزار نمود.

كارگاه آموزشي مذكور با حضور دو تن از اساتيد مشهور اين حوزه به نام هاي پروفسور بو اورجان گانار نيستروم از دانشگاه اسلو، نروژ و پروفسور نوين كومار از دانشگاه مهندسي دهلي، هند برپا گرديد كه مورد استقبال پر شور دانشجويان تحصيلات تكميلي و اساتيد روبرو شد.

در ابتداي كارگاه، پروفسور نيستروم به ارائه دستاوردهاي اخير در زمينه روش هاي تهيه كوپليمرها و هيدوژل ها ي موثر در حوزه نانو پزشكي، خصوصيات و نحوه شناسايي آنها با تجهيزات به روز آزمايشگاههاي پرداخت و در ادامه، پروفسور كومار به نقش و اهميت روزافزون بيوديزل به عنوان سوخت جايگزين سوخت هاي فسيلي اشاره كرد و ويژ گي ها و كاربردهاي بيو ديزل ها و نانوكاتاليست ها را برشمردند.

 اين گارگاه با پرسش و پاسخ به كار خود پايان داد.