ولايت فقيه محصول خون هزاران شهيد عزيز مي باشد

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۲:۵۲ کد : ۳۵۸۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۷۳
ولايت فقيه  محصول خون هزاران شهيد عزيز مي باشد

 

به گزارش روابط عمومي، دكتر محمد فرهادي وزير علوم، تحقيقات و فناوري با حضور در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل از پژوهشكده فناوري نانو و آزمايشگاه بيوتكنولوژي بازيد نمود و نشست صميمانه اي با اعضاي شوراي دانشگاه داشت.

حجت الاسلام و المسلمين حسيني مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل در نشست وزير علوم با اعضاي شوراي دانشگاه ضمن عرض خيرمقدم گفت:

محضر همه مهمانان عزيز، وزير محترم علوم، تحقيقات و فناوري، برادر عزيزم جناب آقاي دكتر فرهادي، روساي محترم دانشگاه ها و اساتيد گرانقدرم، صميمانه عرض سلام ادب و احترام دارم.

اعياد بسيار مبارك شعبانيه بويژه ميلاد سراسر نور حضرت بقيه الله الاعظم روحي و ارواح العالمين لتراب مقدمه الفداءرا محضر همه عزيزانم تبريك عرض مي نمايم.

يادم نمي آيد در هيچ جلسه اي بدون مطالعه و انديشه سخني گفته باشم. در اين جلسه هم واقعاً بناي بر صحبت نداشتم، چرا كه در گمان ناقص بنده، تصور مي كردم شايد اين سخنان شنيده نشود و يا فرصت كافي براي طرح نباشد.بعد كه دقيق شدم، ديدم كه بنده موظف به تكليفم، دوستان هم اهل دقت و ان شاا... تعالي اهل توجه و پيگيري. با خودم گفتم اگر جمله اي بتوان در تبيين حق و تأييد حق در كنار مقام عالي وزارت، عرض كرد، بايد از اين تريبون استفاده كرد.لذا از باب اينكه در پيشگاه خداوند متعال، بتوانم بگويم كه بنده به اندازه توانم بيان كرده ام، جملاتي به استحضار حضرتعالي و جمع حاضر مي رسانم.

دعايي كه بنا داشتم در انتهاي عرايضم مطرح نمايم را در همين ابتداي سخنانم بيان مي نمايم. بنده اميدوارم آنچه كه بعد از اين جلسه عايد حضرتعالي مي شود، به بركت دو شهيد گمنام عزيزمان و 16 شهيد عالي مقام ديگر اين دانشگاه، عزمي جزم تر و انگيزه اي راقي تر و صفاي باطني بيشتر، براي خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران باشد.براي شما و همراهان محترمتان، عاقبت به خيري، طول عمر با عزت و سلامت، و خدمتگزاري روز افزون با اخلاص را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

ولايت فقيه كه ترجمه عملي و زمينه حضور علني دين در همه عرصه هاي زندگي است، محصول خون هزاران شهيد عزيز است.

اينكه در جلسه رأي اعتمادتان از مجلس فرموديد،رهبري فصل الخطاب است، درست فرموديد. و اينكه فرموديد، فتنه خط قرمز شماست، هم درست فرموديد.

حضرت آقا فرمودند، بنده به فتنه حساس هستم، فتنه خط قرمز نظام است، از عناصر  نا مطمئن در دانشگاه استفاده نكنيد.

امروز چشم و گوش هاي فراواني منتظر اين هستند كه مطلع بشوند مديران عالي نظام، جهت گيري هايشان به چه شكلي است؟

از باب اينكه فرمودند، الناس علي دين ملوكهم، همه بايد تلاش كنيم ركن ركين انقلاب و نظام كه رهبري و جايگاه ولايت فقيه است، بر آن خدشه اي وارد نشود.و به صورت اصولي و واقعي، بدون شعار زدگي، با فهم صحيح فرمايشات و منويات مقام معظم رهبري، خدمت كنيم. البته ضمن استقبال از سلايق موجود در چارچوب نظام  بايد مراقبت كنيم بدون دليل و سند، خداي نكرده به كسي تهمتي زده نشود.

بنده به عنوان برادر كوچك شما كه 15 سال توفيق معلمي در دانشگاه ها را دارم، و بيش از 11 سال خدمتگزار عزيزان دانشگاهي ام در نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل را دارم، با توجه به روحيه ولايت مداريي كه از شما سراغ دارم، تقاضا مي كنم تا هر وقتي كه توفيق خدمت به خانواده آموزش عالي كشور عزيزمان را داريد، دائم مجموعه تحت مديريتان را رصد كنيد كه نكند خداي نكرده براي يك روز هم تصميم ما و يا تأييد ما، خون شهداي عزيز را كم رنگ كند.

البته بيان اين نكته، خداي نكرده باعث اين سوء تفاهم نشود كه حقير از دوستانم گله اي جدي دارم. بله ممكن است در بعضي از تحليلها، مباحثاتي باهم داشته باشيم ولي به حمدالهي، دوستان عزيز بنده، انسانهاي متدين، دلسوز نظام و انقلاب، نجيب مي باشند.و الحمدا... تعالي در فضايي بسيار صميمي، همراه با استدلال و منطق، و از همه مهمتر اعتمادي كه حقير به رياست محترم دانشگاه دارم، كار مي كنيم.

برادر عزيزم، رياست محترم دانشگاه، الحمدا... تعالي در كمترين زمان ممكن، توانست اعتماد شوراي محترم انقلاب فرهنگي را جلب كند. و الحمدا... تعالي در بسياري از شاخصه ها، فراتر از نُرم و معمول موجود هستيم. البته باور بنده اين است كه اگر حول محور ولايت و رهبري عزيزمان بر ارزشهاي اسلامي و انقلابي تأكيد بيشتري كنيم، ظرفيت هاي بيشتري از اين فرصت خدمتگزاري در اين دانشگاه، به فعليت مي رسد، كه ان شاا... تعالي زمينه سر بلندي و روسفيدي در پيشگاه خداوند متعال، خواهد شد.

مسأله دوم توجه به اينكه نكته است كه، امروز نياز دانشگاه ها به اخلاق اسلامي و تحمل يكديگر، آرامش و فضايي امن، كه در آن علم و معنويت به معناي تام كلمه به زيبايي، دوش به دوش هم حركت كنند. بر كسي پوشيده نيست.به اعتماد دلسوزان خبره و متدين ما، تنها راه اين مسير طولاني، ولي بهجت آفرين و سعادت بخش، به ميدان آوردن همه اسلام است و استفاده از همه ظرفيت اسلام عزيز است.فرق استاد شهيد مرتضي مطهري و استادشان امام راحل(ره) و ديگر متفكران همراه با تفكر استاد شهيد مطهري، اين بود كه اعتقاد عميق و باور قلبي داشتند كه اسلام مي تواند همه مشكلات راحل كند، و راه برون رفت از همه مشكلات، عمل به همه اسلام است.

در وزارات علوم بر سر تحقق اين مسأله هر كسي فراخور اعتقاد و دانشي كه داشت، سعي مي كرد در اين مسير حركت كند.حضرتعالي در آيين نكوداشت اعضاي هيأت علمي و اساتيد نمونه كشوري كه در سال 1395 در دانشگاه علامه طباطبايي برگزار شد، به دو نكته اساسي اشاره فرموديد:

اول آنكه آموزش عالي ما، نيازمند به ساماندهي جدي است.

دوم آنكه حضرتعالي در آن جلسه تأكيد كرديد كه سند اسلامي شدن دانشگاه ها، به دانشگاه ها ابلاغ شده، منشور اخلاقي اي كه هم در اين سند آمده ابلاغ شده، و فرموديد دانشگاه ها موظف اند كار را آغاز و به سرعت پيش ببرند.

به عبارت ديگر سند اسلامي شدن دانشگاه ها اگر خوب اجرا شود راه برون رفت از مشكلات و ساماندهي آموزش عالي است.