مراسم تجليل از كارشناسان آزمايشگاه ها و كارگاه هاي دانشگاه برگزار شد

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۸:۵۷ کد : ۳۵۶۹ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۶
مراسم تجليل از كارشناسان آزمايشگاه ها و كارگاه هاي دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومي، مراسم تجليل از كارشناسان آزمايشگاه ها و كارگاه هاي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با حضور معاونين پژوهشي و آموزشي، مديران پژوهشي و ارتباط با صنعت و كارشناسان در سالن سيد فريد حسيني زاده برگزار شد.

دكتر سيد علي اصغر قريشي معاون پژوهش و فناوري دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با عرض خير مقدم گفت: با توجه به نگاه ويژه اي كه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به انجام امور فني و تحقيقات كاربردي دارد،30 فروردين در تقويم اين وزارتخانه به روز آزمايشگاه نامگذاري شده است.

وي با بيان اين كه آزمايشگاه ها بيشترين تاثير را بر فرآيندهاي تحقيقاتي و آزمايشي دارند اظهار داشت: نقش آزمايشگاه و كارشناسان آزمايشگاه ها و كارگاه از جنبه هاي مختلف در پيشبرد اهداف دانشگاه تاثير گذار و چشمگير است؛ آزمايشگاه تنها جايگاه علمي براي آموزش عملي به دانشجويان است و بدون وجود كارشناسان امر تحقيقات به كندي پيش مي رود.

دكتر قريشي گفت: مشاركت در مباحث تحصيلات تكميلي، انتشار مقاله از پايان نامه ها، انجام تحقيقات كاربردي و تقويت و ارتقاي سرويس دهي و ارائه خدمات پژوهشي به دانشجويان و دستگاه هاي بيرون از جمله ماموريت هاي  كارشناسان آزمايشگاه ها و كارگاه به شمار مي آيد.

در ادامه دكتر بخشي معاون آموزشي دانشگاه گفت: در گذشته اكثر كارشناسان در بخش آزمايشگاه ها فعال بودند و متاسفانه با توجه به گسترش تحصيلات تكميلي، به علت محدوديت در جذب نيرو ما هيچ جايگزيني براي كارشناسان گذشته نداريم.

وي با بيان اين كه تفكيك آزمايشگاه هاي پژوهشي و آموزشي امكان پذير نيست اظهار داشت: يكي از رويكردهاي مهم دانشگاه تقويت و تجهيز آزمايشگاه ها و كارگاه ها است؛ هم اكنون دانشجويان علاقه مند به گذراندن واحدهاي عملي هستند.

دكتر بخشي گفت: كارشنان كارگاه ها و آزمايشگاه ها مي توانند با تلاش در راستاي افزايش كيفيت خدمات رساني به دانشجويان، حضور منظم و به موقع و برگزاري منظم كلاس ها جايگاه آزمايشگاه ها را ارتقا ببخشند.

گفتني است اين مراسم با پرسش و پاسخ ادامه يافت و در پايان از همه كارشناسان كارگاه ها و آزمايشگاه ها با اهداي لوح سپاس تقدير به عمل آمد و آقايان محمود زاهدپاشا و مجيد طاهرنژاد از دانشكده مهندسي مكانيك، رضا شعبان نيا از دانشكده علوم پايه، علي نديمي از دانشكده مهندسي عمران و خانم مهرآسا سرايي از دانشكده مهندسي شيمي به عنوان كارشناسان برتر معرفي شدند.

  گالري تصاوير خبر