برگزاري سمينار پژوهشي 'تحقيق در فرآيندهاي طراحي مهندسي؛معرفي و رويكردها'

۳۰ فروردین ۱۳۹۶ | ۰۸:۴۶ کد : ۳۵۶۷ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۷۷
برگزاري سمينار پژوهشي 'تحقيق در فرآيندهاي طراحي مهندسي؛معرفي و رويكردها'

به گزارش روابط عمومي، سمينار پژوهشي 'تحقيق در فرآيندهاي طراحي مهندسي؛معرفي و رويكردها' با همكاري گروه مهندسي صنايع و معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و با سخنراني دكتر محمد حسن ­نژاد؛ همكار پژوهشي بخش طراحي مهندسي دانشگاه كمبريج انگلستان، با حضور اساتيد و دانشجويان تحصيلات تكميلي علاقه مند به طراحي مهندسي و مديريت فرايندهاي مربوطه در دو بخش برگزار گرديد.

در بخش اول دكتر حسن نژاد به ارايه مدل هاي مفهومي مرتبط با سازمان هاي پويا پرداخت.

وي با تكيه بر تجربيات صورت گرفته در بخش هاي طراحي و مهندسي شركت هاي بزرگ اروپا همچون فيات، رولزرويس و ايرباس به اين نكته اشاره كرد كه فاكتورهاي مختلفي مي توانند مدل سازي فرآيندها و تغييرات سازماني را به ويژه در سازمان هاي توليدي به شرايط واقعي نزديك تر نمايند.

در بخش دوم دكتر حسن نژاد به ارايه روند تحليل هاي نرم افزاري براي سنجش فعاليت هاي طراحي و مهندسي پرداخت. در اين ارايه ضمن اشاره به تغييرات رويكردهاي شبيه سازي فعاليت هاي توسعه محصولات و تغييرات سازماني، آخرين دستاوردها از توسعه نرم افزار تحليلي Cambridge Advance Modeler بيان شد كه اين نرم افزار با تكيه بر تجربيات شركت هاي طرف قرارداد بخش طراحي مهندسي دانشگاه كمبريج به تركيب ابزارهاي سنجش فعاليت ها و ارتباط ها و نيز تحليل سناريوهاي تغيير در ساختار طراحي مي پردازد و در حال حاضر محور پژوهش هاي بخش طراحي مهندسي دانشگاه كمبريج است.

گفتني است اين جلسه با بحث و تبادل نظر و پرسش و پاسخ به پايان رسيد.