برگزاري جشن مهرباني در دانشگاه

۱۶ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۸ کد : ۳۵۵۴ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۵
برگزاري جشن مهرباني در دانشگاه

به گزارش روابط عمومي، از سوي كانون خيريه نوشيرواني دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با همكاري معاونت فرهنگي 'جشن مهرباني' در راستاي ترويج فرهنگ نوع دوستي، آشنا نمودن جامعه با بيماران سرطاني، كمك به درمان كودكان مبتلا به سرطان و ايجاد اين دغدغه معنوي بين همگان با حضور كودكان مبتلا به سرطان و شفا يافته و مسئولين دانشگاه در سالن آمفي تئاتر زنده ياد نوشيرواني دانشگاه  برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمين رمضاني معاون دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با تشكر و قدرداني از برگزاركنندگان اين جشن سراسر احسان و مهرباني گفت: خداوند در قرآن كريم انسان ها را به احسان و نيكوكاري در حق نيازمندان فرا مي خواند و نمونه بارز احسان در زندگي اهل بيت، مربوط به داستاني است كه حضرت فاطمه زهرا (س) و امام علي (ع) افطاري خود را به فرد مسكين وفقيري مي بخشند.

معاون دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با اشاره به احاديثي از پيامبر اكرم (ص) در خصوص احسان و نيكوكاري گفت: به فرموده آن حضرت هر كس سرپرستي يتيمي را بر عهده بگيرد، خداوند بهشت را بر او واجب مي كند و همچنين فرمودند: به هر اندازه كه نيازمندان را ياري كنيد خداوند شما را ياري مي كند.

حجت الاسلام و المسلمين رمضاني تأكيد كرد: احسان كردن فقط منحصر به كمك مالي نيست؛ بلكه با خوشرويي، خوش رفتاري، خوش زباني  و ... نيز مي توان احسان كرد.

وي گفت: يك نمونه بارز احسان و نيكوكاري اقدامات و فعاليت هاي خير دورانديش زنده ياد سيد حسين فلاح نوشيرواني مي باشد كه جمع زيادي در كنار سفره احسان او روزي مي خورند.

معاون دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه در پايان به داستان حضرت موسي اشاره كرد كه از خداوند متعال پرسيد اگر جاي بنده ات بودي كاري كه بيشتر از همه به انجام آن مي پرداختي چه بود، فرمود: احسان به خلق.
گفتني است در اين جشن كه با برنامه هاي شاد و مفرح همراه بود، هدايايي به كودكان سرطاني اهدا شد.