گرامیداشت حماسه 9 دی در دانشگاه

۰۸ دی ۱۳۹۵ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۵۰۷ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۱
گرامیداشت حماسه 9 دی در دانشگاه
به گزارش روابط عمومی، مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی با حضور دانشجویان، اساتید و کارمندان در مسجدالرسول (ص) دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار گردید.
در این مراسم دکتر غلامرضا ضابط پور با عرض تبریک یوم ا... 9 دی  گفت: اگر چه همه روزها متعلق به خداست، اما بعضی از روزها به خاطر ویژگی ها و اتفاقات خاص یوم ا... تلقی می شود. در صدر اسلام و قبل از آن یوم ا... وجود داشت مثل: بعثت انبیا، روز نجات حضرت ابراهیم (ع) از آتش، روز غرق شدن فرعونیان در رود نیل، روز عاشورا، غدیر خم و ... در عصر انقلاب اسلامی نیز ایام ا... را پشت سر گذاشتیم مثل یوم ا... 22 بهمن، 12 فروردین 58 و بعدها نیز یوم ا... در پیش داریم مثل یوم الله اکبر؛ روز ظهور مهدی موعود (عج)، یوم ا... آلاخر ؛ روز قیامت.
وی گفت: رسالت انبیا یادآوری ایام ا... بود و در این تذکر فوایدی نهفته است که عبارت اند از: بشارت، خوشنودی و تقویت ایمان مؤمنان، تزلزل و یاس دشمنان و منافقان، حفظ حق و حقیقت از انحراف و تحریف و بقای آن.
دکتر ضابط پور با بیان این که عدم تذکر به ایام ا... و عدم تعظیم شعائر ا... باعث انحراف جامعه صدر اسلام شد تاکید کرد: تذکر ایام ا... باعث صدور انقلاب اسلامی به تمام دنیا شد و موجب شد تا خط ولایت و هدف آن گم نشود. اگر راجع به 22 بهمن چیزی نمی گفتیم به فراموشی سپرده می شد و 9 دی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
وی تاکید کرد: اگر در 9 دی نگوییم که فتنه 88 و سران آن چه بلایی بر سر انقلاب و نظام آوردند 9 دی تحریف می شود، منافقان و دشمنان خوشحال می شوند، باعث یاس و سرخوردگی مؤمنان و تقویت دشمنان می شود، باعث تضعیف و تحریف حق و حقیقت می شود.
دکتر ضابط پور گفت: گروه ها را در جریان فتنه می توان به چهار دسته تقسیم کرد: 1. گروهی که دشمن در آن ها نفوذ کرده و در نقش پیاده نظام دشمن انجام وظیفه کردند. 2. کسانی که با تحلیل های غلط، حرکت جریان فتنه را تأیید کردند.
3. گروهی که با تحلیل های ناکافی و وابستگی های مختلف سکوت کردند.
4.  گروهی که در صراط مستقیم انقلاب بوند و گوش به فرمان رهبر انقلاب ایستادگی نمودند و روشنگری کردند.
وی در پایان گفت: خداوند متعال را شاکریم که این توطئه و چالشی که دشمنان انقلاب در فتنه 88 به وجود آوردند با مواضع روشن، محکم و قوی رهبر فرزانه و بصیرت مردم در 9 دی خنثی شد.