حضور دانشگاه در نمایشگاه ملی هفته پژوهش و فناوری

۰۴ دی ۱۳۹۵ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۵۰۴ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۴
حضور دانشگاه در نمایشگاه ملی هفته پژوهش و فناوری
به گزارش روابط عمومی، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در نمایشگاه ملی هفته پژوهش و فناوری حضور فعال یافت.
دکتر سیدعلی‌اصغر قریشی‌امیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: در نمایشگاه ملی هفته پژوهش و فناوری که از 24 آذر لغایت 28 آذرماه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، علاوه بر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد فناوری، مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های دانش‌بنیان، نمایندگان انحصاری شرکت‌های خارجی نیز حضور داشتند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که در نمایشگاه ملی هفته پژوهش و فناوری حضور یافته بود، گفت: این دانشگاه با ارائه بیش از 26 دستاورد پژوهشی توانسته است حضوری فعال و موثر در این نمایشگاه داشته باشد.
 دکتر قریشی‌امیری افزود: حضور پر رنگ و رضایت‌مندی بازدیدکنندگان از غرفه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این نمایشگاه، حکایت از پتانسیل‌های بالای علمی و تحقیقاتی در این دانشگاه دارد. این نمایشگاه نشان داد دستاوردهای پژوهشی اعضای هیات علمی و پژوهشگران این دانشگاه در عرصه بین‌المللی هم قابل رقابت می‌باشد. دلیل این امر حضور پررنگ پژوهشگران و شرکت‌های خارجی در غرفه این دانشگاه می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه دانش علمی لازم برای تولید محصولات مورد نیاز کشور را در صورت حمایت و ارائه امکانات دارد. کمبود تجهیزات پژوهشی و عدم تخصیص بودجه لازم برای انجام این امر باید با حمایت مسئولین برطرف گردد.
دکتر قریشی‌امیری با اعلام ساخت کوچکترین میکروفن دنیا در این دانشگاه گفت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در حوزه فناوری پیل سوختی، انرژی‌های نو، فناوری نانو و همچنین حوزه صنایع دفاعی می‌تواند یکی از قطب‌های علمی در سطح کشور باشد.
وی در پایان گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی و صنایع، ارتباط نزدیکی با مراکز پژوهشی برقرار کنند و حمایت همه جانبه از مراکز پژوهشی می‌تواند در بومی‌سازی و رشد صنایع داخلی کمک بسزایی کند.