مراسم معنوی قرائت زیارت اربعین برگزار شد

۲۹ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۴۹۹ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۳۹
مراسم معنوی قرائت زیارت اربعین برگزار شد
به گزارش روابط عمومی، مراسم معنوی قرائت زیارت اربعین همراه با مداحی و عزاداری، با حضور دانشجویان، اساتید و کارمندان در مسجدالرسول (ص) دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: اربعین در بیان روایی و عرفی ما نشانه تکامل است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: اربعین اوج تکامل عاشورا است و روز معرفت.
وی با اشاره به روایاتی در خصوص این که هر کس آروز و رضایت قلبی برای انجام کاری را داشته باشد؛ اما شرایط لازم را برای انجام کار نداشته باشد، مثل این است که آن کار را انجام داده است و از اجر و صوابش نیز بهره مند می گردد، اظهار داشت: اگر دست زمان باعث شد تا ما در زمان واقعه عاشورا نبودیم، یا به دلایلی در ایام اربعین به کربلا نرفته ایم چون این آرزو را در دل داریم، امیدواریم که خداوند این رضای قلبی را از ما بپذیرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی در این خصوص به روایتی از امام رضا (ع) خطاب به ریّان بن شبیب اشاره کرد که فرمودند: « اگر دوست دارى ثوابى مانند ثواب کسانى که همراه حسین بن على(ع) شهید شدند داشته باشى، هر گاه به یاد او افتادى بگو: یا لَیْتَنِی کُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیماً اى کاش با آنان می بودم و به فوز عظیم می‌رسیدم.»
حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: برای هیچکدام از اهل بیت اربعین توصیه نشده است؛ الا اربعین سید و سالار شهیدان حضرت حسین بی علی (ع) به این دلایل:
- فداکاری امام در زنده نگه داشتن دین اسلام.
 - مصیبت عاشورا جزء مصایب اعظم است.
- هدف دشمن محو نام حسین (ع) و دین اسلام بود و اربعین واقعه عاشورا را زنده نگه داشت.
- اربعین روز برگشت حضرت زینب به کربلا و تجدید خاطرات و مصایب اهل بیت می باشد.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا زیارت اربعین یکی از 5 نشانه مؤمن است اظهار داشت: اربعین پشت پرده قیام کربلا را نمایش می دهد. جهالت، هواپرستی، دنیادوستی و تکبر مردم زمینه ساز واقعه کربلا شد و شیعه باید درس بگیرد که از این ها دوری کند.