در فرهنگ اسلامی چادر به عنوان ارزش و حجاب برتر شناخته شده است

۲۲ آذر ۱۳۹۵ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۴۹۶ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۹
در فرهنگ اسلامی چادر به عنوان ارزش و حجاب برتر شناخته شده است
به گزارش روابط عمومی، از سوی کانون ریحانه دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، نشستی با عنوان 'زیر باران نجابت' با حضور دانشجویان دختر که حجاب برتر را انتخاب نموده اند، در سالن اجتماعات دفتر ریاست برگزار گردید.
 در این نشست دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض خیر مقدم و تشکر و قدردانی از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: عفاف و حجاب دو اولویت اصلی و الزامی در راستای حرکت انسان در مسیر تعالی می باشد.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: یک فرد محجبه باید در همه ی زمینه ها الگو باشد.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با عرض خیرمقدم گفت: چادر یک فرهنگ است. اگر این فرهنگ خوب پاس داشته شود و نهادینه گردد زیبایی های معنوی سرشاری دارد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با بیان این که در سبک اعتقادی و رفتاری ما حتی اگر فردی تا حدی حجاب اسلامی را رعایت نکند کسی حق تحقیر و توهین به او را ندارد، اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی چادر به عنوان ارزش و حجاب برتر شناخته شده است.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: اسلام دین عشق، محبت و علاقه است. برخی تصور باطل دارند که انسان های مذهبی هیچ گونه نشاط و شادی و سرزندگی ندارند و معمولا افرادی افسرده هستند؛ در حالی که بر اساس تحقیقات علمی این امر دقیقا خلاف این تصورات واهی می باشد.
وی با اشاره به آیات 23، 24 و 25 سوره قصص به مسأله عفاف و حیا اشاره کرد و گفت: به فرموده پیامبر اکرم (ص) حیا زینت اسلام است.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی به استفاده ابزاری از زن در غرب اشاره کرد و گفت: زن ابزار نیست، بلکه مربی جامعه است. به فرموده امام راحل از دامن زن، مرد به معراج می رسد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در توصیه به دانشجویان گفت: در عرصه های علمی پیشتاز باشید. شعاع تاثیرگذاری تان را بیشتر کنید. نسبت به مسایل فرهنگی دانشگاه حساس باشید. قدر خود را بدانید. از والدینتان سپاسگزار باشید که شما را عفیف و محجبه تربیت کردند.
این نشست با تقدیر از دانشجویان و گلباران مزار شهدای گمنام به پایان رسید.