نشست مسئولین و محققین دانشگاه با اعضای شورای پژوهشی گاز منطقه 9 کشور

۳۰ آذر ۱۳۹۵ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۴۷۸ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۰
نشست مسئولین و محققین دانشگاه با اعضای شورای پژوهشی گاز منطقه 9 کشور
به گزارش روابط عمومی، نشست مسئولین، محققان و پژوهشگران دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اعضای شورای پژوهشی گاز منطقه 9 کشور در سالن دفتر ریاست دانشگاه برگزار گردید.
دکتر سید علی اصغر قریشی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض خیرمقدم گفت: سابقه همکاری این دانشگاه با شرکت گاز قدمتی طولانی دارد و دانشگاه سعی دارد تا بر اساس اولویت ها و نیازهای شرکت گاز به انجام فعالیت های پژوهشی بپردازد.
دکتر قریشی با بیان این که دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با فعالیتی بالغ بر 4 دهه، قدمت کمی از لحاظ استقلال دارد گفت: به جهت پتانسیل بالا و توانمندی های عظیم علمی اعضای هیات علمی، این دانشگاه جزء 6 دانشگاه صنعتی برتر کشور می باشد و دستاوردها و افتخارات پژوهشی چشمگیری در سطح کشور و جهان دارد.
وی با بیان این که حجم قراردادهای دانشگاه بالغ بر 2 میلیارد تومان می باشد اظهار داشت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در زمینه انتشارات نیز رتبه اول را به لحاظ ضریب کارآیی دارد.
دکتر قریشی ابراز امیدواری نمود که با انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه و منطقه 9 انتقال گاز کشور گام های خوبی در راستای حل معضلات و بحران های منطقه برداشته شود.
 در ادامه مهندس داودی نژاد مدیر منطقه 9 انتقال گاز کشور با تشکر و قدردانی از مسئولین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: در کشور 10 منطقه انتقال گاز وجود دارد که منطقه 9 شامل استان های مازندران، گیلان، گلستان و بخش کوچکی از استان سمنان می باشد.
وی گفت: 5 ایستگاه تقویت فشار گاز در منطقه 9 وجود دارد که 3 ایستگاه (نور، نکا، رامسر) در استان مازندران است.
مهندس داودی نژاد اظهار داشت: استان های شمالی به لحاظ شرایط آب و هوایی و اقلیمی مرکز بحران هستند و همچنین خط گاز ما از حدود 200 رودخانه سیل آسا می گذرد که معمولا دچار تنش می شوند، بنابراین شورای پژوهشی گاز منطقه 9 کشور در صدد آن است تا با بهره مندی از دانش و تجربه اساتید دانشگاهی این بحران ها و معضلات را به حداقل برساند.
مهندس داودی نژاد گفت: بر اساس نیاز ها اولویت اول ما بحث پایداری سیستم انتقال گاز است که حتی در بحرانی ترین شرایط امکان  انتقال فراهم باشد. اولویت های بعدی افزایش راندمان گاز، استفاده از فناوری های نوین، آسیب شناسی و منابع انسانی است.
وی افزود: ما از محققان تقاضا داریم تا ایستگاه ها و لوله های انتقال گاز منطقه را مورد بازدید قرار دهند، پروژه تعریف کنند و مشکلات ما را مرتفع سازند.
گفتنی است این نشست با بحث و تبادل نظر حاضرین و انعقاد تفاهم نامه پایان یافت.