برگزاری دومین کارگاه گفتگوی ایده ها

۲۹ آذر ۱۳۹۵ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۴۷۶ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۲۵
برگزاری دومین کارگاه گفتگوی ایده ها
به گزارش روابط عمومی، از سوی انجمن علمی علوم و فناوری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، دومین کارگاه گفتگوی ایده ها با حضور مهندس محمود جعفریان، صنعتگر با تجربه و فناور در تولید قطعات اتومبیل و طراحی موتور جدید، مؤسس و مدیر کارخانه های صنعتی –تولیدی از جمله هیوا برگزار شد.
مهندس محمود جعفریان در این نشست نخست به ارزش تفکر واقعگرایانه برای دانشجویان مهندسی اشاره نمود و به لزوم یادگیری عمیق مسائل حین انجام پروژه های عملی تاکید کرد. با توجه به این که وی سال ها روی طراحی یک نوع موتور جدید با بازدهی بالا کار کرد، نوآوری در این زمینه را دور از دسترس ندانست و با نمایش فیلمی از آخرین دستاورد دانشگاه برکلی در حوزه طراحی موتور با راندمان بالای 80% آن را به عنوان یک شاهکار مهندسی موتور دانست و افزود: نوآوری در این زمینه هم چنان ادامه دارد. لذا دانشجویان باید با یادگیری عمیق در نوآوری و طراحی های نوآورانه بکوشند.
مهندس جعفریان در ادامه با معرفی کارخانجات تحت مدیریت خود و با اشاره به تولید قطعات اتومبیل از نوآوری های خود در این زمینه سخن گفت و به لزوم یافتن راهکارهای نوآورانه و هوشمندانه در زمان های سخت با تکیه بر دانش های مهندسی اشاره کرد.
درپایان دانشجویان با پرسیدن سئوالاتشان از مهندس جعفریان و همفکری در مورد ایده های خود سعی در سنجش ایده هایشان داشتند.
دکتر خانبابائی و نیکزادفر نیز در این کارگاه حضور داشتند و بنا به تقاضای دانشجویان حاضر قرار شد مهندس جعفریان مجددا در دانشگاه حضور یابند تا در زمینه تجاری سازی ایده های علمی و بهره مندی از علوم دانشگاهی در حوزه صنعت بحث و تبادل نظر گردد.
گفتنی است کارگاه های 'گفتگوی ایده ها' از سال 1394 با پیشنهاد دکتر رضا خانبابائی و همکاری انجمن علمی علوم و فناوری دانشگاه جهت بهره برداری هرچه بیشتر دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از تجربیات و دانش های کاربردی صنعتگران و فناوران موفق کشور به طور منظم برگزار می گردد. در این کارگاه ها سعی می شود دانشجویان برای آینده شغلی خود به ایده هایی نو و واقع گرایانه دست یابند.