انعقاد تفاهم نامه همکاری های علمی بین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و دو دانشگاه ایتالیایی

۲۳ تیر ۱۳۹۵ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۴۱۹ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۴
انعقاد تفاهم نامه همکاری های علمی بین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و دو دانشگاه ایتالیایی
به گزارش روابط عمومی، به دعوت استانداری مازندران، یک هیأت چهل نفره از استان مارکه ایتالیا متشکل از شخصیت های اداری، فرهنگی و دانشگاهی جهت تبادل فرهنگی، اقتصادی و فنی بین دو استان مازندران ایران و مارکه ایتالیا در چهارچوب قرارداد خواهر خواندگی در روز سه شنبه مورخ 95/4/22 وارد استان مازندران شد.
سه تن از اساتید و رؤسای دو دانشگاه کمرینو و ماسرتا استان مارکه که در این هیأت حضور داشتند در روز چهارشنبه مورخ 95/4/23 در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل حضور یافتند و در چهارچوب برنامه های از پیش تعیین شده با هیأت رییسه و پژوهشگران دانشگاه به تبادل نظر پرداختند.
در این جلسه دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در ابتدا ضمن عرض خیرمقدم و تشکر و قدرانی از حضور مهمانان و هیأت علمی ایتالیایی، نفس تبادلات علمی بین دانشگاهی را در توسعه علمی دانشگاه های مرتبط حائز اهمیت دانست و اظهار داشت که دانشگاه ما به تعاملات بین المللی در فضای پساتحریم برای توسعه علمی نگاه ویژه ای دارد.
در ادامه گزارشی تصویری از دستاوردها و افتخارات علمی، پژوهشی دانشگاه ارائه شد و سپس هیأت از پژوهشکده تحقیقاتی نانو تکنولوژی، مرکز تحقیقاتی پیل سوختی، آزمایشگاه تحقیقاتی بیوتکنولوژی و انرژی های تجدید پذیر و مرکز تحقیقات شکل دهی فلزات بازدید به عمل آوردند.
در پایان تفاهم نامه علمی بین دانشگاه های کمرینو و ماسرتا با دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در چند بند به امضا رسید که مشتمل بر همکاری های علمی در قالب تبادل دانشجو و استاد، فرصت های مطالعاتی و برگزاری دوره های مشترک آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی می باشد و مقرر گردید دو طرف برای اجرایی کردن بند های تفاهم نامه، گام های بعدی را در قالب خاص طی بازدیدهای دو جانبه بردارند.