فیش های نجومی نباید دستاویز تسویه حساب های سیاسی شود

۲۰ تیر ۱۳۹۵ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۴۱۵ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۳۰
فیش های نجومی نباید دستاویز تسویه حساب های سیاسی شود
به گزارش روابط عمومی،رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در گفتگو با خبر نگار ایرنا در ارتباط با فیش های نجومی گفت: گرایش های سیاسی و رسانه ها باید اقدام دولت را در برخورد باحقوق ها ی نامتعارف و فیش های نجومی تحسین کنند.
دکتر جواد واثقی امیری بیان کرد: در پی اقدام شجاعانه دولت در افشاء و برخورد با حقوق های نامتعارف و ورود به موقع رییس جمهور در این امر می طلبد تا پایان کار و مشخص شدن نتیجه نهایی ، افکار عمومی و تمامی جریان های سیاسی نظام از این حرکت مثبت حمایت کنند.
وی افزود: پرداخت های نامتعارف دلایل مختلفی دارد که در برخی از موارد ناشی از نقص قوانین است که در این بخش مجلس شورای اسلامی و دولت می توانند با همکاری متقابل و با وضع قوانین جدید این مشکل را مرتفع کنند.
وی اظهارداشت: در مواردی دیگر در دریافت های نجومی تخلفی آشکار صورت گرفته است که شامل حقوق ها و یا تسهیلات نامتعارف است که به هیچ عنوان این اقدام زیبنده مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمی باشد و به طور قطع با وحدت رویه ای که در جامعه ایجاد شده با متخلفین برخورد خواهد شد.
وی ادامه داد: با همه متخلفین این نوع دریافت های حقوق نباید یکسان برخورد شود بلکه به تناسب میزان و شدت خطایی که صورت داده اند با عدالت برخورد و هر کس به اندازه تخلفی که صورت داده است مجازات شود.
واثقی امیری در بخش دیگری نیز بیان داشت: در شرایط فعلی پیشنهاد می شود تا ابتدا با اتخاذ تصمیمات کوتاه مدت جهت جلوگیری از این تخلفات ، برخورد مناسب با متخلفان باید در دستور کار قرار گیرد تا از یک سو دغدغه های مقام معظم رهبری در این خصوص جدی گرفته شود و از سویی دیگر افکار عمومی که با طرح این مسائل کمی رنجیده خاطر شده اند، التیام یابد.
این چهره دانشگاهی اضافه کرد: همچنین بخاطر اینکه به طور کلی در آینده هم این موارد تکرار نشود نیازمند وضع قوانینی محکم در این راستا است که خوشبختانه با تعاملی که هم اکنون بین دولت و مجلس وجود دارد دستیابی به چنین قوانینی محکم به دور از ذهن نمی باشد.
وی اظهارداشت: در شرایط کنونی که دولت مسئول رسیدگی به این تخلفات شده و همچنین ارائه گزارش به مقام معظم رهبری و ملت می طلبد منتقدین برخورد های سیاسی و جناحی را که به نفع نظام نخواهد بود، کنار بگذارند و سعی نکنند دولت و ملت را از هم جدا کنند که جدایی دولت و ملت خلاف نظر رهبری است.
رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل همچنین گفت: به طور یقین قا لب چهره های دانشگاهی و نخبگان از دولت انتظار دارند راهی را که انتخاب کرده است با قدرت ادامه دهد و از سویی دیگر این روند باید مورد حمایت همگان قرار گیرد.
واثقی امیری ادامه داد: موضوع دریافت های نامتعارف نباید سبب فراموشی اختلاس ها و تخلفات گذشته شود و مسئولان مربوطه موظف هستند بخاطر اختلاس های گذشته از ملت عذرخواهی کنند.