نشست اتاق اصناف و هیأت مدیره اتحادیه آهنگران و مکانیسین های اتومبیل شهرستان بابل با رییس دانشگاه

۱۴ تیر ۱۳۹۵ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۴۱۴ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۲
نشست اتاق اصناف و هیأت مدیره اتحادیه آهنگران و مکانیسین های اتومبیل شهرستان بابل با رییس دانشگاه
به گزارش روابط عمومی، نشست اتاق اصناف و هیأت مدیره اتحادیه آهنگران و مکانیسین های اتومبیل شهرستان بابل با دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه و دکتر سید علی اصغر قریشی معاون پژوهشی در دفتر ریاست برگزار گردید.
 در این جلسه هیأت مدیره اتحادیه آهنگران و مکانیسین های اتومبیل شهرستان بابل پیشنهاد طرح بهره مندی از دانش فنی دانشجویان و اشتغال آنان را در مراکز این اتحادیه ارائه کردند و اظهار داشتند که اتحادیه آهنگران و مکانیسین های اتومبیل شهرستان بابل در زمره اتحادیه هایی است که از نظر کمیت تعداد اعضا از کثرت و گستردگی فراوان برخوردار است و از لحاظ کیفیت نیز دارای قابلیت های ارزشمند همچون استادکاران خلاق و ماهر و تجهیزات فنی مدرن می باشد و هدف از پیشنهاد این طرح بهره مندی از دانش تخصصی، حل معضل بیکاری و اشتغال جوانان است.
دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با عرض خیرمقدم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه از زمان شکل گیری صنعت بوده و ادامه دارد و دانش فنی و تخصصی ای که در دانشگاه ها ارائه می گردد در صنعت به منصه ظهور می رسد، ولی ارتباط دانشگاه با اتاق اصناف و اتحادیه ها ارتباط نو، کم نظیر و ایده و طرح پسندیده ای است.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برای اجرایی شدن طرح بهره مندی از دانش تخصصی و فنی دانشجویان پیشنهاد کرد تا کمیته ها و کارگروه هایی شکل بگیرد و نمایندگانی از اتحادیه و دانشگاه نشست ها و جلسات منظمی را برگزار نمایند و با استفاده از تجهیزات و قابلیت های طرفین، شیوه نامه و شاخص هایی در نظر گرفته شود، تفاهم نامه ای به امضا برسد تا با ارتباط دو سویه حداکثر بهره مندی صورت بگیرد.
دکتر واثقی امیری افزود: این امر با هماهنگی و ارتباط مستمر دو طرف شدنی است. آورده و منافع حاصل از این ارتباط متوجه هر دو طرف و کل جامعه می باشد.
در ادامه دکتر قریشی معاون پژوهشی دانشگاه گفت: هم اکنون دانشگاه از هدف سنتی آموزش صرف، فاصله گرفته است و دانشگاه کارآفرین مد نظر است تا یافته های علمی را تجاری سازی نماید.
وی افزود: صنعت خودرو سازی مشکل ساختاری دارد. این صنعت شامل دو بخش است: تولید، خدمات پس از فروش و تعمیرات و نگهداری. مشکل در بخش تعمیرات و نگهداری به جهت پراکندگی مراکز بسیار بیشتر می باشد.
دکتر قریشی پیشنهاد کرد: هیأت مدیره  اتحادیه بازدیدی از آزمایشگاه ها و تجهیزات دانشگاه به عمل آورد. با توجه به قابلیت های این دانشگاه، ارتباط مستقیم با صنعت خودرو می تواند بهره مندی زیادی داشته باشد.