گزارش عملکرد هیأت امنای مسجدالرسول (ص) دانشگاه

۳۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۴۰۴ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۹
گزارش عملکرد هیأت امنای مسجدالرسول (ص) دانشگاه
روابط عمومی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل طی مصاحبه ای با محمود رضا داودی دبیر هیأت امنای مسجدالرسول (ص) دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، عملکرد، اهداف و ... این هیأت را  مورد بررسی قرار داد که به شرح ذیل می باشد:
هدف از تشکیل هیات امناء چیست؟
با عرض سلام و ادب و آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران گرامی از درگاه ایزد منان در این ماه مبارک، به استحضار می رسانم که  پیرو نظر ریاست دانشگاه؛ دکتر واثقی امیری در خصوص مشارکت عمومی در برنامه ریزی و اداره امور مسجد الرسول (ص)، در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگی (مورخ 93/06/17) اساسنامه هیئت امناء مسجد در 5 ماده به تصویب رسید و در ماده 1 آن بهسازی و ایجاد تحول در این پایگاه معنوی و عبادی جزء اهداف و وظایف این هیئت است.
ترکیب اعضاء هیئت امناء به چه شکل می باشد؟
به استناد ماده 2 اساسنامه ترکیب اعضاء هیئت امناء شامل افراد ذیل می باشد:
1- رئیس دانشگاه یا نماینده ایشان به عنوان رئیس هیئت امناء
2- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یا نماینده ایشان
3- دو نماینده رئیس دانشگاه از بین کارمندان
4- دو عضو دانشجوئی به انتخاب شورای فرهنگی
5- یک نفر ازاعضاء هیات علمی به انتخاب شورای فرهنگی
6- دبیر کانون هیات محبان المهدی (عج) دانشگاه
7- مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه
لطفا در خصوص شرح وظایف هیئت امناء توضیح بفرمائید.
ماده 4 اساسنامه، تشکیل منظم جلسات هیئت امناء، رسیدگی به امور تأسیساتی و سخت افزاری مسجد از قبیل آب، برق، سوخت، نظافت،پیگیری اجرا و تکمیل طرح های عمرانی مسجد، وضوخانه و مزار شهدا،حفاظت از وسایل و اموال مسجد، برگزاری مناسبت ها و مراسم،دعوت از وعاظ و سخنران ها، برنامه ریزی برای خادم مسجد و نظارت بر امور محوله به وی، جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی به روش مناسب و ثبت و درج دریافت و پرداخت ها در دفاتر و همچنین افتتاح حساب بانکی و...را جزء شرح وظایف هیات امناء به شمار آورده است.
شرح مختصری از کارهای انجام شده هیأت را ارائه فرمائید.
ساماندهی وضعیت بهداشتی و نظافت مسجد، ریگلاژ پنجره ها و بهبود وضعیت نور فضای درون مسجد، نماکاری سرویس های بهداشتی و وضو خانه، پخش اذان به صورت هوشمند، نماکاری یادمان دو شهید گمنام و تسطیح مسیر تردد آن.
اعتبارات هیات امناء از چه طریقی تامین می شود و صرف چه کارهائی می گردد؟
در این خصوص با تقاضایی که از همکاران دانشگاهی، اعم از اعضاء هیئت علمی و کارمندان صورت گرفت، حدود 96 نفر از این بزرگواران با پر کردن فرم درخواست از مدیریت امورمالی مبنی بر کسر مبلغی از حقوقشان و واریز به حساب هیات امناء، ماهیانه مبلغی بالغ بر هشتصد هزارتومان جمع آوری می گردد که بخشی از این وجه صرف هزینه نظافت مسجد، وضوخانه و همچنین برگزاری مراسم ها از قبیل زیارت عاشورا ( در صورتی که بانی نداشته باشد)، فاطمیه، ایام عزاداری محرم و خرید وسایل و لوازم مصرفی مانند مهر و گلاب و ....می گردد.
در خاتمه اگر مطلبی هست بفرمائید.
اینجانب به نوبه خود از همه بزرگوارانی که در امر حفظ و نگهداری فضای معنوی مسجد همت می گمارند کمال سپاسگزاری را دارم و یادآور می شوم وجود هیئت امناء رافع مسئولیت سایر عزیزان و نمازگران در حفظ و نگهداری فضای مادی و معنوی دانشگاه نمی باشد.لذا صمیمانه از همه عزیزان تقاضا دارم در فراهم آوردن این هدف به هر نحوی که صلاح می دانند مارا یاری نمایند. همه دوستان گرامی می توانند از هر طریق که صلاح می دانند نظرات و پیشنهادات خودشان را به هیئت امناء انتقال دهند تا در جلسات مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.
مطلب دیگر این که همه کسانی که متقاضی کمک مالی به مسجد می باشند می توانند با مراجعه به دبیر هیأت امنا و تکمیل فرم مربوطه و امضاء آن توسط مدیریت امور مالی، ماهیانه مبلغی از وجه مورد نظر را از حقوق ماهیانه کسر و به حساب هیئت امناء واریز نمایند. افرادی که نذری دارند و یا وجهی را می خواهند به حساب مسجد واریز نمایند می توانند وجه را به شماره حساب 927088681 بانک تجارت شعبه شریعتی بابل به نام آقایان ' واثقی و داودی' واریز نمایند.
در خاتمه از دوستان و عزیزان روابط عمومی که این فرصت را در اختیار اینجانب قرار دادند که اطلاعات و اخبار هیئت امناء مسجد را به اطلاع  همکاران گرامی برسانیم کمال تشکر و امتنان را دارم.