برگزاری جلسه بازخوانی اندیشه گفتاری و رفتاری امام خمینی (ره)

۱۹ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۳۹۸ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۶
برگزاری جلسه  بازخوانی اندیشه گفتاری و رفتاری امام خمینی (ره)
به گزارش روابط عمومی، شورای هم اندیشی اساتید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با همکاری بسیج اساتید جلسه ای با عنوان ' بازخوانی اندیشه گفتاری و رفتاری امام خمینی '  با حضور اعضای هیأت علمی برگزار نمود.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر آقابابایی مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: عده ای معتقدند که شخصیت کاریزمایی امام منجر به وقوع انقلاب اسلامی گردید؛ اما اگر شخصیت امام را در حوزه های اندیشه، گفتار و رفتار ایشان مورد مطالعه قرار دهیم متوجه این اصل می شویم که حضرت امام (ره) در همه حوزه ها اعم از عرفان، فلسفه، اخلاق، شعر و ... صاحب نظر بودند و دارای شخیصت علمی است و در حوزه های مختلف علمی فعالیت می کرد و به ویژه در حوزه رفتاری و گفتاری می توانیم شاهد آثار فراوانی در زندگی ایشان در قبل از انقلاب باشیم که همه ی آن ها منشاء حرکت عظیم در جامعه شد.
 مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با بیان این که حضرت امام (ره) همه چیز را از منظر الهی می دید اظهار داشت: ایشان عامل احکام خدا بود و خداوند درهای رحمت را به روی او گشود.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر آقابابایی گفت: حضرت امام (ره) مسلمان واقعی بود و مقام معظم رهبری در بیان شخصیت ایشان فرمودند: امام روح‌الله خمینی (قدس‌سره) دانشمندی پارسا، خردمندی پرهیزکار، حکیمی سیاست‌مدار، مومنی نواندیش، عارفی شجاع و هوشمند، فرمانروایی عادل و مجاهدی فداکار بود. او فقیه، فیلسوف، عارف، معلم اخلاق، ادیب و شاعر بود.
وی تأکید کرد: برای بهره گیری از مشی، اندیشه و سیره امام (ره) باید جامعیت اندیشه و رفتار ایشان را در دستور کار خود قرار دهیم. شخصیتی که ساده زیستی، مردم گرایی، توجه به منافع ملی، مشورت با کارشناسان و ... از ویژگی های ایشان بود.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر آقابابایی اظهار داشت: باید اهداف امام را بشناسیم و بدانیم که اهداف ایشان برای انقلاب چه بود و سپس باید بررسی کنیم که نظام امروز چقدر به اهداف ایشان نزدیک است. با این کاوش ها مشکلات ما مرتفع می گردد.
وی پس از قرائت قانون 8 ماده ای حضرت امام به قوه قضائیه گفت: از نگاه ایشان قانون باید در مملکت حکومت کند. همه ما وظیفه داریم در قبال اجرایی نمودن اندیشه و اهداف آن حضرت که بر گرفته از کتاب خدا، سیره رسول اکرم و ائمه اطهار است تلاش کنیم و در مرحله اجرا، سلایق را دخیل نکنیم.
جلسه با پرسش و پاسخ ادامه یافت و سپس حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز با تبریک حلول ماه نورانی رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت: خلاصه کار امام این است که تمام توان و همتش را به کار گرفت تا اسلام ناب را به میدان بیاورد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: امام اسلام جامع و کامل با همه مسایل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی را با هم و در کنار هم به میدان اجتماع آورد. اسلامی که سیاست را یک سیاست اسلامی قرآنی می داند نه یک سیاست شیطانی.
وی تأکید کرد: امام بعد از انبیاء و اولیا در زمان غیبت بحث ولایت فقیه و حکومت اسلامی را مطرح کرد. حکومتی که قوانین سیاسی، اجتماعی، شرعی را باید اجرا کند و برای این امر نیاز به ابزار و قدرت دارد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: اگر محور اسلام باشد اختلاف به وجود نمی آید. محور نزاع و اختلاف تبعیت از هوای نفس است. راه برون رفت ما از مشکلات برگشت به اسلام است و راه بازگشت به اسلام نیز توجه به اصل ولایت فقیه می باشد.