همدیگر را ببخشیم تا خداوند ما را ببخشد

۱۷ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۳۹۶ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۳۹
همدیگر را ببخشیم تا خداوند ما را ببخشد
حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن عرض تبریک حلول ماه نورانی و مبارک رمضان  گفت: طبق سنت حسنه هر ساله امروز این مراسم با هدف غباروبی دل این خانه حقیقی خداوند، از زنگار کینه ها و کدورت ها برگزار شد؛ همان طور که در آستانه این ماه عزیز مساجد این خانه های آباد خداوند را غبارروبی می نماییم.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی به روایت معروفی از امام هشتم (ع) اشاره کرد که خطاب به اباصلت در آخرین جمعه ماه شعبان می‌فرماید: اى اباصلت ماه شعبان بیشترش گذشت و این جمعه آخر آن است، پس آنچه از اعمال خیر که در این ماه در انجام آن کوتاهى کرده ‏اى در این چند روزى که باقى مانده تدارک کن و بر تو باد به انجام آنچه به حال تو مفید است و ترک آنچه براى تو فایده ‏اى ندارد و دعا و استغفار و تلاوت قرآن را افزون کن، از گناهان و نافرمانی‌هایت به‏ سوى خدا بازگرد و توبه نما، تا این ماه خدا به تو رو کرده باشد در حالى که تو با خدایت  اخلاص ورزیده باشى و امانتى بر گردن خود باقى مگذار مگر آنکه آن را ادا کنى و نیز در دلت کینه هیچ مؤمنى نباشد مگر اینکه آن را از دل بیرون کنى، و هیچ گناهى را که مرتکب بوده ‏اى وامگذار مگر آنکه آن را رها کرده و از آن دورى گزینى، و از خداوند پروا داشته باش، در امور نهان و آشکارت بر او توکّل و اعتماد کن و هر کس بر خدا توکّل کند همانا خداوند او را کافى است، زیرا خداوند کار خود را به انجام می‌رساند و براى هر چیز اندازه‏ اى قرار داده است و در باقیمانده این ماه زیاد این ذکر را بگو: «اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَکُنْ قَدْ غَفَرْتَ لَنَا فِی مَا مَضَى مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِیمَا بَقِیَ مِنْهُ»؛ پروردگارا! اگر تاکنون در این ماه ما را نبخشیده‏ اى، پس از تو می‌خواهیم که در باقیمانده این ماه ما را ببخشى و بیامرزى! زیرا خداوند تبارک و تعالى در این ماه مردم بسیارى را به جهت احترام ماه مبارک رمضان از آتش آزاد می کند.
وی با بیان این نکته که در ایام ماه مبارک رمضان بین الصلاتین ظهر و عصر حجت الاسلام و المسلمین موحد از مبلغان کشوری در مسجدالرسول (ص) دانشگاه به ایراد سخنرانی می پردازد، از همه دانشگاهیان جهت حضور در این مراسم دعوت نموده است و در ادامه به آیات 7 و 8 سوره زلزال اشاره کرد که خداوند متعال فرمودند:  در روز قیامت هر کس به سنگینی یک ذره ناچیز عمل خیر یا شری کرده باشد، آن را می بیند.
 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در تعریف حق الناس گفت: هر چیزی که حیثیت، آبرو، مال و جان یک انسان را تهدید می کند حق الناس محسوب می شود و در ادامه به حدیثی از امام جعفر صادق اشاره نمود که فرمودند: اگر کسی ظلمی به کسی وارد کند خدا از خودش، مالش و فرزندانش انتقام می گیرد.
وی در پایان گفت: سعی کنیم در حق والدین، همسر، فرزندان و افرادی که با آن ها در ارتباط هستیم ظلم نکنیم و اگر مایلید که خداوند شما را ببخشد و به سلامتی، آرامش، امنیت، برکت، روزی و ... دست یابید سعی کنید تا دیگران را ببخشید، حق الناس بر گردن نگیرید و اگر حق الناسی برگردن دارید آن را ادا کنید.