رونمایی از اولین پنجره بالکن شو جهان در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۳۷۶ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۲۶
رونمایی از اولین پنجره بالکن شو جهان در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
به گزارش روابط عمومی، برای نخستین بار در جهان، پنجره بالکن شو توسط مهندسین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ساخته شد و  رونمایی از آن با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی، رییس بنیاد ملی نخبگان استان، امام جمعه شهرستان بابل، رییس دانشگاه، معاونین، کارکنان و دانشجویان در کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.
دکتر رضا خانبابایی عضو هیات علمی دانشکده علوم پایه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: پنجره بالکن شو توسط گروهی از دانشجویان دانشگاه به راهنمایی ایشان در سال 1390 ثبت اختراع شد و در سال 1393 اولین نمونه صنعتی آن با حمایت مالی ' بنیاد نژاد قلی و علیزاده' تولید گردید. دومین نمونه صنعتی این پنجره در سال 1394 با حمایت مالی پارک علم و فناوری سمنان تولید و به نمایش گذاشته شد که مورد استقبال انبوه سازان کشور قرار گرفت.
وی افزود: این پنجره بالکن شو در نمایشگاه مسابقات ملی رباتیک مورد بازدید رؤسای دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر  قرار گرفت که دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل میزبانی این اتحادیه را بر عهده داشت و این طرح نوآورانه مورد توجه طرف روسی قرار گرفت و سپس تیمی از شرکت کاسپین نوآوران صنعت مازند برای عقد قرارداد صادرات به روسیه اعزام شد و مقرر گردید که 1500 عدد برای این کشور ساخته شود.
فوق دکتری فیزیک اعصاب گفت: اگر آموزش بر اساس اصول یادگیری مغز و اعصاب صورت گیرد، مغز دانشجو خلاقیت های خود را بروز می دهد و می توانیم نه تنها یک دانشجوی کارآفرین بلکه  دانشجویان فن آفرین تحویل جامعه دهیم و به برنامه های اقتصاد مقاومتی جامه ی عمل بپوشانیم.
در ادامه دکتر محسن جهانشاهی رییس بنیاد ملی نخبگان استان مازندران و عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از دکتر خانبابایی و اعضای تیم گفت: اساتیدی مانند دکتر خانبابایی دانش را عملیاتی کردند و تحقیقات کاربردی اساس کار ایشان است.
دکتر جهانشاهی با بیان این اقتصاد مقاومتی ریشه در اقتصاد دانش بنیان دارد اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان بر اساس فعالیت و تحقیقات کاربردی نخبگان و سرآمدان جامعه شکل می گیرد.
رییس بنیاد ملی نخبگان استان مازندران با بیان این که ما در حوزه صنعت موفق عمل نکردیم تاکید کرد: اگر خروجی دانشگاه تربیت نخبگان و سرآمدان باشد در این زمینه خوب عمل کردیم به طوری که نخبگان ما در نقاط مختلف جهان در حال فعالیت اند.
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه گفت: زنجیره ارزش و ثمردهی چهار حلقه دارد: علم، فناوری، صنعت و بازار. اگر می خواهیم اقتصاد مقاومتی به منصه ظهور برسد، باید این چهار حلقه متوازن با هم عمل کنند.
گفتنی است در پایان این مراسم از پنجره بالکن شو در کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل رونمایی شد.
 گفتنی است شرکت کاسپین نوآوران صنعت مازند، به مدیر عاملی مهندس مهدی بابایی کلایی است و اعضاء این شرکت دکتر رضا خانبابایی، مهندس موسی بلالی اوصیا، مهندس فرزاد خانبابایی و مسلم پورحسین هستند که در سال 1392 موفق به دریافت تأییدیه اختراع از سوی پژوهش های علمی و صنعتی ایران شد و در سال 1393 مورد تأیید نوآوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی قرار گرفت.