برگزاری سومین دوره مسابقات چالش جاذبه

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۳۷۲ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۳۴
برگزاری سومین دوره مسابقات چالش جاذبه
به گزارش روابط عمومی، سومین دوره مسابقات چالش جاذبه (نجات تخم مرغ) توسط انجمن علمی دانشجویی مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در تاریخ یکشنبه 26 اردیبهشت 95 برگزار شد.
این مسابقه با شرکت حدود 30 نفر از دانشجویان در قالب 13 تیم برگزار شد. شروع فرایند مسابقه از ساعت 9:30 با تحویل مواد اولیه ساخت سازه به تیم های شرکت کننده انجام شد، پس از آن تیم ها سازه های خود را جهت وزن کشی تحویل تیم برگزاری دادند.
سپس در مرحله اصلی از ساعت 12:30 تیم ها آماده پرتاب سازه های نجات خود از ارتفاع 15 متری شدند.
تیم ها پس از دریافت تخم مرغ از مسئولین برگزاری و جاسازی آن در سازه خود به تشریح خلاقیت به کار رفته در سازه خود به داوران مسابقه پرداختند. پس از آن با سوار شدن بر جایگاه جرثقیل حمل انسان و بالا رفتن تا ارتفاع 15 متری سازه خود را عمود بر مرکز سیبل رها کردند.
شاخص های حائز اهمیت امتیازات شامل وزن سازه، زمان سقوط، فاصله از مرکز، تعداد تخم مرغ حمل شده، خلاقیت بکار رفته در سازه، خروج تخم مرغ از سازه و وضعیت کیفی تخم مرغ پس از سقوط بود.
در نهایت تیم 'ریسک' با درخشش فوق العاده و کم نظیر موفق شدند با قرار دادن 4 تخم مرغ در سازه (حداکثر تعداد ممکن) و سقوط سالم آن ها و خروج هر 4 تخم مرغ از سازه پس از سقوط با اختلاف زیاد بیشترین امتیاز را کسب کنند و به مقام اول دست یابند.
تیم های نیوفلدر2 و  اکسپرشن  به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.
در طی برگزاری مسابقه دکتر واثقی ریاست دانشگاه، دکتر ربیعی مدیرکل آموزش  و دیگر مسئولین از برگزاری مسابقه بازدید نمودند.
برگزاری کامل مسابقه اعم از کادر اجرایی، هیئت داوران، تدارکات و انتظامات و... توسط انجمن علمی دانشجویی مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل انجام شد و موسسه آموزش عالی آزاد 'ماهان' به عنوان حامی مالی مسابقه به برگزاری هرچه بهتر مسابقه کمک کرد.
گفتنی است اهدای جوایز تیم های برتر  روز سه شنبه 4 خرداد همزمان با 'همایش موفقیت ماهان' در  سالن آمفی تئاتر دانشگاه انجام می پذیرد.