اعتکاف فرصتی برای بازگشت به خویشتن و خدای خویش است

۲۸ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۳۴۶ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۹
اعتکاف فرصتی برای بازگشت به خویشتن و خدای خویش است
حجت الاسلام و المسلمین حسینی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبري در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل طی گفت و گویی با روابط عمومی دانشگاه گفت: امسال پنجمین سالی است که مراسم معنوی اعتکاف با همت ستاد برگزاری اعتکاف دانشگاه؛ متشکل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی، مجموعه های فعال فرهنگی، بسیج و هیئت محبان المهدی(عج) و با حضور اساتید، دانشجویان و کارمندان از تاریخ 2 الی 4 اردیبهشت (ایام البیض ماه رجب) برگزار می گردد تا فضایی معنوی و پربار برای شرکت کنندگان فراهم آید.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبري در دانشگاه اظهار داشت: حضور مبلغین خواهر و برادر، بهره گیری از سخنرانان و مداحان توانمند و فرهیخته، توزیع بسته های فرهنگی، تشکیل حلقه های بصیرتی و معرفتی، مناجات خوانی، پاسخ به شبهات، برگزاری مسابقات فرهنگی و قرائت قرآن از جمله برنامه های مراسم معنوی اعتکاف دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل است.
حجت الاسلام حسینی گفت: نام نویسی از علاقه مندان به حضور در این مراسم معنوی از 24 فروردین آغاز و تا اول اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  با بیان این که آمرزش گناهان، نزدیکی به خدای متعال، جلب محبت خداوند سبحان، تحصیل بهشت الهی از جمله اثرات برگزاری مراسم معنوی اعتكاف در جامعه است افزودند: تقویت اراده، انس با معنویات، دوری از غفلت، تواضع و فروتنی، کاهش جرم و فساد در جامعه نیز از جمله آثار دنیوی اعتکاف می باشد.
حجت الاسلام و مسلمین گفت: کسی که مدتی، بر خلاف خواست درونی خویش، خود را در محلی حبس و از بسیاری از امور چون حرف زدن در غیر امور عبادی که به طور طبیعی، تمایل به آنها دارد، پرهیز نماید، خود به خود تمرینی است برای اجتناب از بسیاری خواهش های نفسانی دیگر، برخورداری انسان از اراده قوی نه تنها در مسائل اخلاقی و دینی بسیار مهم است؛ بلکه نقش آن در امور روزمره هم بر کسی پوشیده نیست. اراده قوی یکی از عوامل مهم در رسیدن به مال و مقام و شهرت و آبروست که در اعتکاف تقویت می شود.
وی افزود: به عقیده جرم شناسان اجتماعی، گسترش مسایل معنوی در جامعه، باعث کم شدن جرم و فساد در جوامع می گردد. اعتکاف می تواند نقش مهمی ایفا کند؛ زیرا مشتمل بر چند عبادت است و آثار معنوی ویژه ای حتی بر افراد غیر معتکف بر جای می گذارد. اعتکاف فرصتی برای بازگشت به خویشتن و خدای خویش است، تا کسانی که از هیاهو و جنجال های زندگی مادی خسته می شوند بتوانند چند صباحی با خدای خود خلوت کنند و جان و روح خود را با خالق هستی ارتباط دهند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  عنوان کرد: این سنت پسندیده شرایطی را فراهم می آورد تا انسان ها با توشه معنوی و اعتقادی راسخ و ایمان و امیدی بیشتر، به زندگی خود ادامه دهند و همیشه با یاد خداوند قادر تلاش کرده و خود را در محضر او ببینند، از نافرمانی او بپرهیزند و به سوی سعادت دنیا و آخرت گام بردارند.
حجت الاسلام حسینی در پایان تأکید کرد: نكته ي مهم دراین شرايط زمانی که باید به آن توجه کرد آن است كه برگزاری مناسبت هاي معنوي همچون اعتكاف و يا حضور در محافل و مناسبت هاي ديني، قطعا تلاش های وسیع دشمن براي انحراف و نابودي جامعه به ویژه جوانان عزیز را، بی تأثیر خواهد نمود.