برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با فنون تدریس برای اعضای هیأت علمی دانشگاه
به گزارش روابط عمومی ، کارگاه آموزشی آشنایی با فنون تدریس برای اعضای هیأت علمی جدید الاستخدام دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.
دکتر محمد بخشی معاون آموزشی دانشگاه ضمن عرض خیرمقدم به اساتید گفت: همه ما نیاز به تمرین و ممارست داریم. روش های تدریس روز به روز در حال تغییر است، باید سعی کنیم تا دانش روز را در این زمینه کسب کنیم.
دکتر ابراهیم صالحی عمران استاد دانشکده علوم تربیتی دانشگاه مازندران مدرس این کارگاه آموزشی با بیان این که توفیق یا شکست برنامه ها و فعالیت های نظام آموزشی هر کشوری به معلمان آن بستگی دارد و معلم یکی از ارکان اساسی نظام های آموزشی است اظهار داشت: تدریس یک فعالیت آموزشی است که با حضور معلم در کلاس درس اتفاق می افتد.
وی چهار ویژگی تدریس را تعامل بین اساتید و دانشجویان، فعالیت بر اساس اهداف معین و از پیش تعیین شده، طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات و ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری عنوان کرد.
استاددانشکدهعلومتربیتیدانشگاهمازندران برخورد واقعی و صادقانه با دیگران ، پذیرفتن دیگران و نثار محبت به آنان، گوش دادن به حرف دیگران و ... را از جمله شاخصه های مهارتدر برقراری ارتباط و مناسبات شخصی با دیگران برشمرد و افزود: روابط و مناسبات شخصی میان استاد، همکاران و خانواده دانشجویان نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.
دکترابراهیمصالحیعمران تاکید کرد مطالب درسی را با دقت سازمان دهید، توضیحات خود را کاملا روشن ارائه دهید و نسبت به موضوع درسی از خود اشتیاق و علاقه نشان دهید که این موارد در امر آموزش بسیاراثر بخش می باشند.
گفتنی است اعضای هیات علمی حاضر در کارگاه نیز به ارائه نقطه نظراتشان پرداختند و در پایان با اهدای لوح سپاس بهدکترابراهیمصالحیعمران از زحمات ایشان تقدیر به عمل آمد.
دکتر محمد بخشی معاون آموزشی دانشگاه ضمن عرض خیرمقدم به اساتید گفت: همه ما نیاز به تمرین و ممارست داریم. روش های تدریس روز به روز در حال تغییر است، باید سعی کنیم تا دانش روز را در این زمینه کسب کنیم.
دکتر ابراهیم صالحی عمران استاد دانشکده علوم تربیتی دانشگاه مازندران مدرس این کارگاه آموزشی با بیان این که توفیق یا شکست برنامه ها و فعالیت های نظام آموزشی هر کشوری به معلمان آن بستگی دارد و معلم یکی از ارکان اساسی نظام های آموزشی است اظهار داشت: تدریس یک فعالیت آموزشی است که با حضور معلم در کلاس درس اتفاق می افتد.
وی چهار ویژگی تدریس را تعامل بین اساتید و دانشجویان، فعالیت بر اساس اهداف معین و از پیش تعیین شده، طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات و ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری عنوان کرد.
استاددانشکدهعلومتربیتیدانشگاهمازندران برخورد واقعی و صادقانه با دیگران ، پذیرفتن دیگران و نثار محبت به آنان، گوش دادن به حرف دیگران و ... را از جمله شاخصه های مهارتدر برقراری ارتباط و مناسبات شخصی با دیگران برشمرد و افزود: روابط و مناسبات شخصی میان استاد، همکاران و خانواده دانشجویان نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.
دکترابراهیمصالحیعمران تاکید کرد مطالب درسی را با دقت سازمان دهید، توضیحات خود را کاملا روشن ارائه دهید و نسبت به موضوع درسی از خود اشتیاق و علاقه نشان دهید که این موارد در امر آموزش بسیاراثر بخش می باشند.
گفتنی است اعضای هیات علمی حاضر در کارگاه نیز به ارائه نقطه نظراتشان پرداختند و در پایان با اهدای لوح سپاس بهدکترابراهیمصالحیعمران از زحمات ایشان تقدیر به عمل آمد.