برگزاری مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد درگذشت زنده یاد نوشیروانی

۲۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۳۲۸ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۲۱
برگزاری مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد درگذشت زنده یاد نوشیروانی
به گزارش روابط عمومی، مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد درگذشت زنده یاد سید حسین فلاح نوشیروانی خیر دور اندیش و مؤسس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور دانشگاهیان، دانش آموزان و مردم نوع دوست شهرستان بابل در جنب مزار آن زنده یاد برگزار گردید.
احمد گلچوب فیروزجایی مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم  و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و اشاره به جایگاه والای این بانوی نمونه اسلام گفت: این مراسم برای پاسداشت، تکریم، تعظیم و شکرگزاری به ساحت کسی است که با نیت خیرخواهانه و عمل خداپسندانه ما را در مال و اموال خود سهیم نمود.
مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با بیان این که زنده یاد نوشیروانی امروز برای ما یک سرمایه معنوی، ملی است اظهار داشت: این خیر دور اندیش برای ما دانشگاهیان میراثی به جا گذاشته است که در آن انسان های فرهیخته، دانشمند و خردمند تربیت می شوند و تحویل جامعه داده می شوند.
گلچوب فیروزجایی زنده یاد نوشیروانی با عمل خداپسندانه خود یک چهره جهانی پیدا کرده است و برای ما یک اعتبار محسوب می گردد افزود: انجام چنین کارهای بزرگ پشتوانه عظیم اعتقادی، فکری و عملی می طلبد؛ یعنی انسان باید اعتقاد به روز حساب و جزا داشته باشد و بداند که دنیا محل گذر است.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید باقر حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن عرض تسلیت و تعزیت شهادت بانوی دو علم حضرت زهرای مرضیه (س) گفت: برگزاری این مراسم بعد از 44 سال درگذشت یک انسان ارج نهادن به مقام یک خیر نیک اندیش و انسانی است که با آن که در آن دوره فرهنگ بذل و بخشش چندان تبلیغ نمی شد و به دست آوردن سرمایه بسیار سخت بود، با تأسی از مکتب اهل بیت این چنین نگاه وسیع در زمینه انفاق و بخشندگی داشت و تعلقات دنیایی را کنار گذاشت و انسان ها نیز فطرتا گرایش به خیر و نیکی دارند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تاکید کرد: اسلام هم دین عبادی است و هم دین اجتماعی و نمونه بارز آن وجود حضرت امیرالمؤمنین می باشد و مقتدای ما باید امیرمؤمنان باشد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی در پایان گفت: اعتقاد به روز قیامت و پیرو مکتب اهل بیت بودن از مؤلفه های اصلی بخشندگی است. همه ما همواره باید متوسل به مکتب اهل بیت باشیم.