تجاری سازی محصول جدید مرکز رشد دانشگاه در راستای بهبود کیفیت قطعات خودرو

۲۳ دی ۱۳۹۴ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۳۱۶ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۵
تجاری سازی محصول جدید مرکز رشد دانشگاه در راستای بهبود کیفیت قطعات خودرو
به گزارش روابط عمومی، شرکت ایرانیان هیبرید شمال؛ طراح و تولید کننده سیستم های تست غیر مخرب و واحد فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با مدیریت و سرپرستی دکتر مجید عباسی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک موفق به طراحی، ساخت و راه اندازی سیستم ترک یاب اتوماتیک مفتول های اکستروژن آلیاژ برنج برای یکی از شرکت های تولید کننده قطعات خودرو در شهرک صنعتی کاوه گردید.
توسعه و بومی سازی این فناوری پیشرفته ضمن کمک به بهبود کیفیت قطعات خودرو در جهت توسعه اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان، از خروج ارز و وابستگی به فناوری های کشورهای غربی جلوگیری می نماید. لازم به ذکر است این فناوری علاوه بر صنعت خودرو و فولاد در سایر صنایع پیشرفته نظیر نفت و گاز و هواپیمایی نیز قابلیت توسعه و کاربرد دارد.
گفتنی است این فناوری تا کنون در اختیار 5 کشور برتر صنعتی جهان است که محققان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز موفق به بومی سازی آن شدند.
همچنین شرکت ایرانیان هیبرید شمال؛ واحد فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در حال حاضر موفق شد تا دستگاه ادی کارنت خود را به دانشگاه های صنعتی شریف، علم و صنعت و چندین شرکت تولید کننده فولاد و قطعات خودرو ارائه دهد.