برگزاری جلسه هم انديشي اساتید دانشگاه با موضوع انتخابات

۲۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۳۰۵ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۱۵
برگزاری جلسه هم انديشي اساتید دانشگاه با موضوع  انتخابات
به گزارش روابط عمومی، جلسه هم انديشي اساتید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با موضوع  انتخابات، فرصت ها، تهدیدات و جریان شناسی با همکاری بسیج اساتید در سالن اجتماعات جنب دفتر ریاست (طبقه پنجم ساختمان تحصیلات تکمیلی) برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن عرض خیرمقدم و تشکر و قدردانی از حضور اساتید و برگزار کنندگان این جلسه نخست به مسئله ی خود شناسی اشاره کرد و گقت: اگر کسي خودش را نشناسد و از عيوب و ضعف هاي خويش و توانمندي هاي بالقوّه نفس خويش آگاهي نداشته باشد، هرگز به دنبال خود سازي، تهذيب اخلاق و کسب کمالات انساني نخواهد رفت و به حدیثی از امام علی (ع) در این زمینه اشاره کرد که می فرماید:'عَجِبْتُ لِمَنْ یَنْشُدُ ضالَّتَهُ وَ قَدْ اَضَلَّ نَفْسَهُ فَلا یَطْلُبُها' (4) تعجب می كنم از كسی كه در جستجوی گمشده اش برمی آید و حال آنكه «خود» را گم كرده و در جستجوی آن برنمی آید.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات و ویژگی نامزدها اشاره کرد که فرمودند: همانطور که اصل انتخابات یک تکلیف الهی است، انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهی است باید بگردید بین خودتان و خدا حجت پیدا کنید ، یعنی بتوانید از راهی بروید که اگر خدای متعال پرسید شما به چه دلیل به این فرد رای دادید، بتوانید بگویید به این دلیل.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی نمایندگان اصلح را از دیدگاه امام راحل این چنین توصیف کردند:  اشخاصی که متعهد هستند، اشخاصی که سالم هستند، اشخاصی که بصیرت دارند و هیچ انحراف ندارند و در صراط مستقیم انسانیت هستند به مجالس و مجلس شورا بفرستیم تا اینکه انشاءالله اسلام به آن معنایی که هست، اسلام به این حقیقتی که هست، در ایران پیاده بشود و امید آن دارم که با وحدت کلمه و کوشش در راه التیام بین قشرهای مختلف، موفق شوید که نمایندگانی متعهد، متفکر، دلسوز به ملت و خصوص طبقه مستضعف و خدمتگزار به اسلام و مسلمین، در مجلس شورای اسلامی بفرستید، فردی را انتخاب کنید که متعهد به اسلام، شرقی و غربی نباشند، بر صراط مستقیم انسانیت و اسلامیت باشند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  در خصوص ضرورت شرکت در انتخابات از دیدگاه رهبری گفت: به فرموده مقام معظم رهبری انتخابات یک نفس تازه دادن به ملّت ایران است. همه در انتخابات شرکت کنند، حتی کسانیکه نظام را قبول ندارند برای حفظ و اعتبار کشور شرکت کنند. هرکس امروز با انقلاب و امام خمینی و راه امام بیعت کند به معنای بیعت با پیامبر است و پروردگار کریم به پاداش این بیعت، دغدغه، نگرانی و نامیدی را از دل ملت می زداید و اطمینان و آرامش را جایگزین می کند.
گفتنی است در ادامه هر یک از اساتید به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه هایشان در خصوص انتخابات پرداختند.