انقلاب اسلامی گفتمان مقاومت را در مقابل گفتمان سلطه قرار داد

۱۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۳۰۰ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۰
انقلاب اسلامی گفتمان مقاومت را در مقابل گفتمان سلطه قرار داد
به گزارش روابط عمومی، مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر در مسجدالرسول (ص) دانشگاه با حضور دانشجویان، اساتید و کارمندان برگزار شد.
دکتر غلامرضا ضابط پور مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این مراسم با عرض تبریک سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به نظم حاکم بر نظام بین الملل و نقش نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
دکتر ضابط پور گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از انقلاب های بزرگی است که در اواخر قرن بیستم اتفاق افتاد و گفتمان مقاومت را در مقابل گفتمان سلطه قرار داد.
وی گفت: روزگاری نظام بین الملل دو قطبی بود که در یک قطب آن نظام شوروی با اندیشه کمونیستی و در قطب دیگر آن آمریکا با اندیشه لیبرال دموکراسی بر جهان سلطه داشتند تا آن که در این فواصل انقلاب اسلامی ایران با ماهیت دینی رخ داد و گفتمان مقاومت را ترویج داد.
عضو هیات علمی گروه معارف گفت: با فروپاشی شوروی نظام سلطه تک قطبی شد و آمریکا برای تحکیم نظام سلطه مجبور شد تا قدرت های بزرگ دنیا از جمله روسیه، چین و کشورهای اروپایی را مهار کند، سعی کند تا بر استراتژیک ترین نقطه جهان تسلط یابد و ایران و انقلاب اسلامی را مهار کند.
وی افزود: آمریکا برای رسیدن به اهداف مذکور سعی دارد تا به همه جهانیان بقبولاند که فرهنگ آمریکایی برترین فرهنگ است و همچنین دفاع مشروع پیشگیرانه را برای خودش در نظر گرفته که با همه ی مخالفین چه بر اساس قواعد بین المللی و چه غیر آن خود برخورد می کند.
دکتر ضابط پور گفت: گفتمان آمریکا و اهدافش با وقوع انقلاب اسلامی ایران دچار چالش شد و پایه های ارزشی، نظامی، سیاسی و فکری آمریکا مورد چالش قرار گرفت و گفتمان مقاومت برای کشورهای منطقه و حتی کشورهای بزرگ مثل چین و روسیه تبدیل الگو شد و تعارض شعار و رفتار آمریکا و کشورهای غربی نیز باعث تضعیف آن ها شد.
مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: آن چه که موجب شد تا جبهه مقاومت با هدایت و حمایت جمهوری اسلامی ایران در جایگاه برجسته ای از منطقه و نظام بین الملل قرار گیرد ولایتمداری مردم، اعتقاد به باورهای دینی و رهبری های مدبرانه امام (ره) و مقام معظم رهبری و حضور همیشگی و دائمی ملت ایران در صحنه های سیاسی و اجتماعی است و امیدواریم که ملت شریف ایران با دیگر با حضور در راهپیمایی یوم ا... 22 بهمن و انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، حماسه دیگری را خلق نمایند و برگ زرین دیگری را در دفتر جمهوری اسلامی ایران به ثبت برسانند.
گفتنی است در پایان از نفرات برتر مسابقات ورزشی دهه فجر تجلیل به عمل آمد.