برگزاری کارگاه آموزشی 'آموزش مغز محور یا نُروآموزش'
به گزارش روابط عمومی، کارگاه آموزشی 'آموزش مغز محور' یا 'نُروآموزش' به مناسبت هفته پژوهش توسط دکتر رضا خانبابائی استاد نُروفیزیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و استاد مدعو دانشگاه اتاوا کانادا، امروز دوشنبه 94/9/16 ساعت 10:30 الی 12 در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه با حضور اساتید، کارمندان و دانشجویان برگزار گردید.
دکتر خانبابایی گفت: 'نُروآموزش' یک مقوله بین رشته ای است که علوم اعصاب، روانشناسی و آموزش را با هم ترکیب می کند تا روش های جدید یاد دادن را ایجاد کند. سرفصل درس ها به روز با توجه به جدیدترین یافته های پژوهشگران علوم اعصاب تطبیق داده می شود تا یادگیری واقعی و آسان اتفاق بیفتد.
استاد نُروفیزیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اظهار داشت: عدم ارتباط خوب بین آموزش ها در مدارس و دانشگاه و همچنین نبود ارتباط بین آموزش ها در دانشگاه و موفقیت دانشجو در صنعت از جمله مشکلات حوزه آموزش می باشد که برای برون رفت از آن نیاز به نوآوری در آموزش، تحقیق در مورد یادگیری و مهندسی معکوس جهت ابداع روشی نو برای آموزش داریم.
استاد مدعو دانشگاه اتاوا کانادا با بیان این که 90% اطلاعات ما از طریق بینایی به دست می آید تاکید کرد: مغز نمی تواند به چیزی توجه نکند و طوری طراحی شده است که اول به اطلاعاتی که محتوای هیجانی قوی دارند توجه می نماید و می تواند این اطلاعات را به مدت طولانی تر به خاطر داشته باشد.
دکتر خانبابایی به سطوح آموزش اشاره کرد که عبارت اند از یادگیری نظری، یادگیری سمبلیک یا نمادین و نرو آموزش یا تجربه عینی.
ایشان نرو آموزش را این گونه تعریف کردند:
- آموزش بر اساس اصول یادگیری مغز و اعصاب
- آموزش زیر نظر استاد
- خودآموزی؛ یادگیری حین انجام کار تحت نظر استاد
- کار بدون ترس از شکست
- به کار گیری علومی که در کلاس در مورد آن بحث شد
- تمرین کار صنعتی در مقیاس کوچک.
ایشان در پایان به پاره ای از فعالیت ها، دستاوردها و دست ساخت های فیزیک توسط دانش آموزان و دانشجویان اشاره کرد.
گفتنی است این کارگاه با پرسش و پاسخ به پایان رسید.
دکتر خانبابایی گفت: 'نُروآموزش' یک مقوله بین رشته ای است که علوم اعصاب، روانشناسی و آموزش را با هم ترکیب می کند تا روش های جدید یاد دادن را ایجاد کند. سرفصل درس ها به روز با توجه به جدیدترین یافته های پژوهشگران علوم اعصاب تطبیق داده می شود تا یادگیری واقعی و آسان اتفاق بیفتد.
استاد نُروفیزیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اظهار داشت: عدم ارتباط خوب بین آموزش ها در مدارس و دانشگاه و همچنین نبود ارتباط بین آموزش ها در دانشگاه و موفقیت دانشجو در صنعت از جمله مشکلات حوزه آموزش می باشد که برای برون رفت از آن نیاز به نوآوری در آموزش، تحقیق در مورد یادگیری و مهندسی معکوس جهت ابداع روشی نو برای آموزش داریم.
استاد مدعو دانشگاه اتاوا کانادا با بیان این که 90% اطلاعات ما از طریق بینایی به دست می آید تاکید کرد: مغز نمی تواند به چیزی توجه نکند و طوری طراحی شده است که اول به اطلاعاتی که محتوای هیجانی قوی دارند توجه می نماید و می تواند این اطلاعات را به مدت طولانی تر به خاطر داشته باشد.
دکتر خانبابایی به سطوح آموزش اشاره کرد که عبارت اند از یادگیری نظری، یادگیری سمبلیک یا نمادین و نرو آموزش یا تجربه عینی.
ایشان نرو آموزش را این گونه تعریف کردند:
- آموزش بر اساس اصول یادگیری مغز و اعصاب
- آموزش زیر نظر استاد
- خودآموزی؛ یادگیری حین انجام کار تحت نظر استاد
- کار بدون ترس از شکست
- به کار گیری علومی که در کلاس در مورد آن بحث شد
- تمرین کار صنعتی در مقیاس کوچک.
ایشان در پایان به پاره ای از فعالیت ها، دستاوردها و دست ساخت های فیزیک توسط دانش آموزان و دانشجویان اشاره کرد.
گفتنی است این کارگاه با پرسش و پاسخ به پایان رسید.