کارگاه آموزشی پیشگیری از ایدز در حال برگزاری است

۲۳ آذر ۱۳۹۴ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۲۷۲ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۲
کارگاه آموزشی پیشگیری از ایدز در حال برگزاری است
به گزارش روابط عمومی، کارگاه آموزشی پیشگیری از ایدز؛ تربیت مربیان (TOT) ویژه کارشناسان مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه های منطقه 4 کشور در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در حال برگزاری است.
دکتر محمد رضا حسن زاده معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در مراسم افتتاحیه این کارگاه ضمن عرض خیرمقدم و تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان این دوره آموزشی گفت: متاسفانه آمار مبتلایان به بیماری ایدز در جامعه بالاست و برگزاری کارگاه های آموزشی و اطلاع رسانی یک ضرورت است.
در ادامه دکتر نورآبادی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: موضوع کارگاه، تربیت مربی جهت افزایش سواد اجتماعی در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری ایدز بر اساس مدل جامع سیستماتیک آموزش و ارتقاء سلامت می باشد. رده اول این کارگاه ها به صورت آبشاری برای کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه های وزارت علوم و  همچنین کارشناسان ایدز دانشگاه های علوم پزشکی می باشد.
ایشان افزودند: در رده بعدی این کارشناسان اقدام به تربیت مربیان دانشجو از بین دانشجویان واجدالشرایط می نمایند و در مرحله آخر دانشجویان مربی با حضور در کلاس ها آموخته های خود را در رابطه با بیماری ایدز به هم کلاسی ها  و هم دانشگاهی های خود منتقل می کنند.
دکتر نورآبادی گفت: مدل جامع سیستماتیک آموزش و ارتقاء سلامت رویکردی جدید در مدیریت دانش سلامت با هدف افزایش سواد سلامت مردم و بهره گیری از سرمایه های اجتماعی جهت تغییر رفتار سلامتی مردم با استراتژی تربیت مربیان به صورت آبشاری و استفاده از چهار تکنیک آموزشی و ارتباطی جلب حمایت همه جانبه، بازاریابی اجتماعی، کمپین ها و بسیج های اجتماعی می باشد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در تعریف ارتقای سلامت گفت: توانمند سازی مردم در شناخت عوامل تاثیرگذار بر سلامت فردی و اجتماعی و تصمیم گیری صحیح در انتخاب رفتار سلامتی و رعایت شیوه زندگی سالم می باشدو سلامتی برخورداری کامل از رفاه جسمانی، روحی، روانی، اجتماعی است.
ایشان تاکید کردند: بیماری ایدز باید مطابق با سیاست های نسل چهارم که مهم ترین آن سیاست های مراقبتی و پیشگیرانه قبل و حین وقوع بیماری است جلوگیری گردد.
گفتنی است کارگاه آموزشی پیشگیری از ایدز با حضور کارشناسان مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه های منطقه 4 کشور از صبح امروز آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.