برای دستیابی به توسعه باید به سمت دانشگاه ها با محوریت فناوری روی آوریم

۲۲ مهر ۱۳۹۴ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۲۶۵ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۳۳
برای دستیابی به توسعه باید به سمت دانشگاه ها با محوریت فناوری روی آوریم
دکتر ربیع فلاح استاندار استان مازندران در مراسم افتتاحیه هجدهمین اجلاس رؤسای دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر ضمن ضمن تشکر و قدردانی از دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و برگزار کنندگان اجلاس گفت: امروزه با یک سری از چالش های منطقه ای روبرو هستیم که دانشگاه ها نقش تاثیرگذاری در حل آن دارند.
ایشان تاکید کردند: دریای مازندران به عنوان دریای صلح و آرامش که 5 کشور در حاشیه آن در کمال دوستی زندگی می کنند، متاسفانه ذخایرش رو به انقراض است.و حتی داشته هایی را که از قبل داشتیم از دست دادیم. ما باید پاسخگوی نسل های آینده باشیم و در این اجلاس برنامه ای مدون گردد که رشد و توسعه و بالندگی را در پی داشته باشد.
استاندار استان مازندران گفت: ما انتظار داریم که دانشگاه ها به مسائلی از قبیل نقش توریست، صنعت کشتی سازی و نیازهای اقتصادی و ... توجه کنند.
دکتر ربیع فلاح گفت: 8% جمعیت استان مازندران دانشجو هستند. دانشگاه ها باید به تحقیقات کاربردی روی آورند،  ایده ها را به محصول و کسب و کار تبدیل کنند و به حل مشکلات محلی و منطقه ای بپردازند و کارآفرین باشند.
در ادامه دکتر امی رییس پژوهشگاه هوا فضا ضمن تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان اجلاس گفت: محیط زیست در حال نابودی است؛ باید کمیته ای برای حفظ دریای خزر شکل بگیرد.
ایشان افزودند: تمام 5 کشوری که در حاشیه دریای خزر وجود دارد، کشورهای در حال توسعه هستند و اگر بخواهیم به توسعه دست یابیم باید به سمت دانشگاه ها با محوریت فناوری روی آوریم.