برگزاری شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مازندران

۳۰ آذر ۱۳۹۴ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۲۵۲ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۹
برگزاری شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مازندران
به گزارش روابط عمومی، شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مازندران با حضور حجت الاسلام و المسلمین حریزاوی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور و مسئولین و اعضاء دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مازندران در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار گردید.
حجت‏‌الاسلام والمسلمین رحیمیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مازندران ضمن عرض خیر مقدم و تبریک سالروز امامت حضرت ولی عصر (عج) گفت: حرکت و پدیده ی بسیار مبارک راه اندازی حوزه علوم اسلامی در دانشگاه نشان دهنده ی آن است که اگر ما اعتقاد به ساختن تمدن نوین اسلامی در دنیای معاصر داریم و سمت و سوی حرکت ما در این مسیر است رسالت دانشگاه جلوه ی بارزتری دارد و یکی از کارهای فاخری که در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در راستای تعهد و تربیت و پرورش دینی صورت گرفته است راه اندازی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان است.
وی گفت: دانشجویان از سراسر استان با عشق و علاقه و بدون انگیزه مادی در این کلاس ها شرکت می کنند که این امر مسئولیت ما را سنگین تر می کند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مازندران با اشاره به این که حوزه علوم  اسلامی دانشگاهیان استان در دانشگاه صنعتی نوشیروانی مستقر می باشد از حمایت های همه جانبه دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه و حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و همکاران ایشان تشکر و قدردانی نمود.
در ادامه دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن عرض خیرمقدم گفت: میزبانی و حضور در این جلسات جزء افتخارات ماست و امیدوارم که با برنامه ریزی های مدون به اهداف از پیش تعیین شده این جلسه برسیم.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به 27 آذر سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: این ضرورت بلافاصله بعد از انقلاب از سوی رهبر کبیر انقلاب مطرح گردید و منظور از وحدت، وحدت در هدف و عمل است برای رسیدن به جامعه و تمدن اسلامی.
دکتر واثقی امیری گفت: مجموعه دانشگاه مال نظام و مملکت ماست و تا جایی که امکان خدمت به حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان فراهم باشد ارائه می گردد.
سپس حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز ضمن عرض خیرمقدم و تبریک سالروز امامت حضرت حجت بن الحسن(عج) به وفاق و همدلی بین مسئولین دفاتر نهاد استان و قدمت 40 ساله دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اشاره کرد.
در پایان حجت الاسلام و المسلمین حریزاوی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور با تبریک سالروز آغاز ولایت امام زمان (عج) و تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان این نشست به بیان پیشینه، اهداف و چشم اندازه حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان پرداخت.
گفتنی است این نشست با پرسش و پاسخ به پایان رسید.
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور به سه رویکرد ارتقاء دروس معارف، جهاد فرهنگی و فرار مغز ها از دانشگاه به حوزه و از حوزه به دانشگاه اشاره کرد و گفت: حوزه علوم اسلامی باید به مرکز تبلیغ دین تبدیل شود.
حجت الاسلام و المسلمین حریزاوی چشم انداز و اهداف آینده حوزه علوم اسلامی را شبکه سازی نخبگان فرهنگی، کادرسازی نیروها برای نظام، ساماندهی دانش آموخته گان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و تعلیم و تربیت دانشگاهیان مشتاق و مومن به اسلام و انقلاب بر پایه نظام اندیشه و علوم اسلامی برای اثرگذاری در عرصه جهاد علمی و فرهنگی جهت تحقق اهداف دانشگاه اسلامی و تمدن اسلامی عنوان کرد.