حضور چشمگیر دانشگاه در شانزدهمین نمایشگاه ملی هفته پژوهش

۲۸ آذر ۱۳۹۴ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۲۵۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۶۸
حضور چشمگیر دانشگاه در شانزدهمین نمایشگاه ملی هفته پژوهش
به گزارش روابط‌عمومی، شانزدهمین نمایشگاه ملی هفته پژوهش و فناوری و فن بازار از تاریخ 23 لغایت 26 آذر ماه سال جاری، هم زمان با هفته پژوهش و فناوری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.
دکتر سیدعلی‌اصغر قریشی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در این زمینه اظهار داشت: در شانزدهمین نمایشگاه ملی هفته پژوهش و فناوری و فن بازار، یک غرفه به دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اختصاص یافت که دستاوردهای پژوهشی و محصولات دانش بنیان دانشگاه با استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان روبرو شد.
 ایشان افزودند: این نمایشگاه هر سال با هدف ایجاد بستر مناسب برای معرفی و عرضه فناوری و توانمندی‌های فناورانه درحوزه‌های مختلف تخصصی بویژه فناوری‌های پیشرفته، ایجاد فضای مناسب برای تجاری‌سازی دستاوردهای تحقیقات کاربردی و توسعه‌ای، توسعه اقتصادی دانش بنیان از طریق ارائه فرصت‌های جدید سرمایه گذاری و ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه فناوری‌های نوین برگزار می گردد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گفت: در این نمایشگاه  18 طرح فناورانه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل شامل طرح‌هایی از پژوهشکده فناوری نانو، گروه‌های پژوهشی پیل سوختی، شکل‌دهی فلزات، بیوتکنولوژی و دانشکده‌های مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی و مهندسی برق و کامپیوتر برای علاقمندان به نمایش در آمد.
دکتر قریشی‌امیری با اشاره به محصول‌محور و دانش‌محور بودن طرح‌های ارائه شده، افزود: آنچه که در این نمایشگاه عرضه گردید طرح‌های پژوهشی و فناورانه‌ای بود که تجاری سازی شده و یا در این مسیر قرار دارند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به اینکه پژوهش يك فرآيند بسيار مهم در پيشرفت و توسعه هر جامعه‌اي است، بیان کرد: پژوهش را نباید فقط در يك هفته مورد توجه قرار دهيم، بلكه لازم است به اين مساله بعنوان يك فرآيند ادامه‌دار و مستمر توجه شود.