برگزاری مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود

۲۸ شهریور ۱۳۹۴ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۲۱۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۳
برگزاری مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود
به گزارش راوبط عمومی، مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار گردید.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در مراسم معارفه دانشجویان جدید الورود ضمن عرض تبریک و خیرمقدم به دانشجویان گفت: دانشگاه، عرصه امیدهاست و به فرموده مقام  معظم رهبری، تولید دانش و علم جزء اولین وظیفه یک دانشجو در دانشگاه محسوب می شود.
ایشان اظهار داشتند: داشتن تن و روح سالم و فرصت تحصیل از بزرگترین نعمت ها می باشد و همه باید شکرگزار خداوند متعال و حمایت های معلمین و والدینتان باشید.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تاکید کرد: شهدا صاحبان اصلی مملکت ما هستند؛ باید یادشان را گرامی بداریم ادامه دهنده ی آرمان ها و اهدافشان باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه در فضای دانشگاه زمینه برای رویش و ریزش هردو مهیا است؛ تاکید کرد: موفقیت از روی شانس و اقبال انسان رقم نمی خورد بلکه نیاز به برنامه ریزی و تلاش مستدام دارد و شما باید هوشیاری و اعتماد به مسئولین، مشاوره با خانواده و اساتید را در سرلوحه امور خود برای تعالی و رسیدن به درجات علمی قرار دهید.  
ایشان تاکید کردند: دشمن در تلاش است تا عامل اتحاد، همدلی، وحدت و ... را به عنوان عوامل ضعف معرفی کند و افکار جوانان را تغییر دهد، لذا اگر بر اساس دستورات دین مبین اسلام رفتار کنیم دچار مشکل نخواهیم شد. بنابر این باید مؤلفه های دینداری را بشناسیم و افکارمان را اصلاح کنیم؛ زیرا رفتار ما ریشه در افکارمان دارد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی در پایان گفت: سعی کنید بر اساس هنجارهای دینی، فرهنگی و آموزشی دانشگاه عمل کنید، اخلاق و موازین اخلاقی را رعایت و مواظبت نمایید، دوست را از دشمن بشناسید و با رفتار و افکار و کردار درست نشان دهید که دشمن باید امید تسلط بر کشور جمهوری اسلامی ایران را با خورد به گور ببرد.
در ادامه دکتر ابوالفضل رنجبر نوعی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن عرض خیر مقدم و تبریک قبولی در این دانشگاه گفت: همه ی شما عزیزان با کوشش و تلاش مضاعف خود و خانواده محترمتان موفق به راهیابی در این دانشگاه شده اید و امیدوارم موفقیت های شما در دانشگاه نیز ادامه پیدا کند.
ایشان اظهار داشت: بار اصلی آموزش، تحقیق و پژوهش در دانشگاه بر دوش شما دانشجویان می باشد و  علاوه بر تلاش و برنامه ریزی منسجم سه اصل را باید در دوران دانشجویی همیشه مد نظر داشته باشید: آموزش و تحقیقات، حرفه آموزی و داشتن روحیه امید و نشاط.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تاکید کرد: اگر دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل جز یک درصد برتر دانشگاه های جهان و 6 دانشگاه صنعتی کشور می باشد همه این افتخارات و پیشرفت ها را مرهون تلاش، اتحاد و همدلی سه قشر زحمتکش یعنی اساتید، دانشجویان و کارمندان می باشد که نقش دانشجویان  در این امر بسیار تاثیرگذار است و امیدواریم که با همت و تلاش و دستاوردها و افتخارات شما عزیزان شاهد موفقیت های بیشتر و بهتری برای دانشگاه باشیم.
سپس دکتر سید محمود ربیعی مدیر کل آموزش دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن عرض تبریک قبولی و خیرمقدم به دانشجویان جدیدالورود به تاریخچه دانشگاه و نام پرآوازه مرحوم نوشیروانی و نیت خیرخواهانه این واقف دوراندیش اشاره کرد و گفت: این دانشگاه از پتاسیل بالقوه ای برای بهره مندی از توانمندی های شما برخوردار است.
ایشان تاکید کردند: همه دانشجویان باید با قوانین دانشگاه اعم از آموزشی، فرهنگی و ... آشنا باشند.
مدیر کل آموزش دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به دانشجویان توصیه نمود تا با دقت چارت آموزشی دانشگاه را مطالعه نمایند، در کلاس های درس حضور به موقع داشته باشند و مطالعه شان را افزایش دهند.
دکتر ربیعی برنامه ریزی، پشتکار و داشتن انگیزه و امید را از شروط اصلی موفقیت و پیروزی در کارها برشمرد و برای اثبات این مدعا به زندگی نامه استیو جابز مدیر عامل و موسس اپل اشاره نمود.
گفتنی است بعد از مراسم افتتاحیه دانشجویان به تفکیک رشته ها و با همراهی اعضای انجمن های علمی دانشکده ها در قالب تورهای آشنایی با دانشگاه از بخش های مختلف دانشگاه در حال بازدید می باشند.