برگزاری کارگاه آموزشی حقوق و جایگاه زن در اسلام

۲۷ آبان ۱۳۹۴ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۲۰۳ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۸۸
برگزاری کارگاه آموزشی حقوق و جایگاه زن در اسلام
به گزارش روابط عمومی، از سوی کانون ریحانه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، در راستای افزایش آگاهی و عمق بخشی به اطلاعات و مبانی دانشجویان و رفع شبهات آنها در زمینه جایگاه زن و خانواده در اسلام، کارگاهی با حضور آقای دکتر علم خواه مدرس دانشگاه امام صادق(ع) با حضور اعضای این کانون برگزار گردید.
دکتر علم خواه مدرس دانشگاه امام صادق (ع) گفت: یکی از عالی ترین برنامه های اسلام که این دین را سرآمد تمام ادیان قرار داده است، از بین بردن تمام بی عدالتی نسبت به زن بوده است.
ایشان به سخنی از شهید مطهری اشاره نمود که گفتند: «اسلام هیچ گونه مانعی برای بروز استعدادهای انسانی زن به وجود نیاورده ا ست، بلکه کاری کرده که اگر این برنامه ها دور از افراط و تفریط اجرا شود، هم روحیه ها سالم می ماند، هم روابط خانواده ها صمیمی تر و جدی تر می گردد و هم محیط اجتماع برای فعالیت صحیح مرد و زن آماده تر می شود. »
وی افزود: خانواده مؤثرترین عامل انتقال فرهنگ و رکن بنیادی جامعه است انسان‌ها در خانواده به هویت و رشد شخصیتی دست می‌یابند و در خانواده‌های سالم و رشید به تکامل معنوی و اخلاقی نائل می‌شوند. لذا خانواده عامل کمال‌بخشی، سکونت، آرامش و بالندگی به اعضای خویش است که در تحولات اساسی جوامع نقش عمده‌ای ایفا می‌کند.
گفتنی است مطالبی که در این کارگاه ارائه شده است به بسیاری از سؤالات مورد نظر حاضرین پاسخ داد و دانشجویان خواستار برگزاری برنامه های دیگری با حضور این استاد شدند.
گفتنی است دبیری کانون ریحانه را خانم سحر تجری بر عهده دارند که از حمایت های همه جانبه معاونت فرهنگی به ویژه دکتر جهانیان مدیر فرهنگی دانشگاه تشکر و قدردانی نمودند.