دستاوردهای مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

۱۸ شهریور ۱۳۹۴ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۱۷۲ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۲۰
دستاوردهای مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

به گزارش روابط عمومی، شرکت‌های فناور مستقر در مرکز رشد فناوری دانشگاه دستاوردهای متنوعی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان و تجاری‌سازی محصولات فناورانه داشتند که از جمله این دستاوردها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
1- برگزیده شدن واحد فناور مرکز رشد دانشگاه به عنوان کارآفرین برتر استان
شرکت ترز رایان افزار با مدیریت آقای مهندس احمد حسین‌زاده، واحد فناور مرکز رشد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به عنوان کارآفرین برتر در دهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان مازندران برگزیده شد. لازم به ذکر است این شرکت در زمینه طراحی و تولید نرم‌افزار‌‌های کامپیوتری فعال می‌باشند. از جمله محصول شاخص این شرکت نرم‌افزار جامعه مدیریت دهیاری است.
2- فروش دستگاه ساحل پاک‌کن
شرکت یکتا کاراعتماد شمال با مدیریت آقای مهندس بلالی اوصیا و مهندس مرتضی عرب‌خزائیلی (از فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل) واحد فناور مرکز رشد، موفق به طراحی و ساخت دستگاه ساحل پاک کن با امکانات ویژه گردید این دستگاه بعد از تست‌های اولیه و تکمیل نهایی به شهرداری بابلسر به عنوان خریدار جهت بهره‌برداری تحویل شد.
3- تجاری‌سازی و فروش دستگاه ادی‌کارنت
شرکت ایرانیان هیبرید شمال با مدیریت آقای مهندس ریاضی (فارغ‌التحصیل رشته مهندسی برق دانشگاه) واحد فناور مرکز رشد دانشگاه، طراح و سازنده دستگاه ادی‌کارنت موفق به تجاری‌سازی و فروش این محصول به شرکت‌ها و صنایع مختلف کشور به منظور کنترل کیفیت قطعات فلزی از جمله برای شرکت نورد فولاد یزد (ترک‌یابی مفتول‌های فولادی)، شرکت پیستون‌سازی ایران (کنترل سختی و عمق لایه سخت شده در قطعات سخت‌کاری سطحی شده خودرو) و ... شد. همچنین با حضور این شرکت در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل، قرارداد فروش چند نمونه از این دستگاه با قابلیت آموزشی و پژوهشی به دانشگاه‌های معتبر کشور منعقد شده است.
4- برگزاری دوره‌های آموزشی خلاقیت برای دانش آموزان
شرکت کاسپین علوم آزما با مدیریت آقای مهندس عراقی (عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق) واحد فناور مرکز رشد که در زمینه طراحی و تولید وسایل و تجهیزات کمک آموزشی ویژه مدارس فعالیت می‌کنند در تابستان بیش از 100 ساعت دوره آموزشی خلاقیت ویژه دانش‌آموزان ابتدایی برگزار نموده است. لازم به ذکر است در این کلاس‌ها دانش‌آموزان از طریق کار با وسایل و تجهیزات کمک آموزشی طراحی شده شرکت کاسپین علوم آزما با مفاهیم فیزیک به صورت عملی آشنا می‌گردند.
5- تجاری‌سازی و فروش دستگاه مکانیزه توپ انداز تنیس روی میز
شرکت خزر ربات با مدیریت آقای رحیم‌نیا واحد فناور مرکز رشد طراح و سازنده دستگاه مکانیزه توپ‌انداز موفق به تجاری‌سازی و فروش این محصول به باشگاه‌های تنیس روی میز گردیده است.
6- طراحی و ساخت ایمپلنت فک انسان
شرکت پارس زیست پرتو با مدیریت آقای مهندس حامد یوسفی روشن واحد فناور مرکز رشد، موفق به طراحی و ساخت نخستین ایمپلنت فک اختصاصی کشور (به صورت پایلوت از جنس آلیاژ تیتانیم) برای بیمارستان شهید بهشتی بابل شد. لازم به ذکر است از آنجا که ایمپلنت‌های اندامی موجود در سایزهای از پیش ساخته شده مشکلات فراوانی را برای جراح در حین جراحی به وجود می‌آورد و همچنین رضایت و سلامت قانع‌کننده‌ای را برای بیمار به همراه ندارد، کشورهای پیشرفته در صنعت پزشکی ایمپلنت‌های سفارشی برای هر بیمار می‌سازند که بسیار امیدوارکننده و رضایت‌بخش بوده است.
7- فروش دستگاه نورد مفتول
شرکت پیشرو صنعت مبتکرین آرپاد با مدیریت آقای صادقی طراح و سازنده دستگاه نورد جهت تولید سیم مفتول موفق به تجاری‌سازی و فروش این محصول به صنایع تولید سیم مفتول کشور گردیده است.