مراسم خانه تکانی دل در آستانه حلول ماه رمضان برگزار گردید

۲۵ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۱۶۲ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۷۹
مراسم خانه تکانی دل در آستانه حلول ماه رمضان برگزار گردید
به گزارش روابط عمومی، در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، ماه عبادت و خودسازی، ماه نزول قرآن کریم، مراسم خانه تکانی دل با حضور کارکنان در مسجدالرسول (ص) دانشگاه برگزار گردید.
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این مراسم ضمن عرض تبریک حلول ماه عبادت و بندگی خدا به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در باب اهمیت تفکر اشاره کرد که فرمود: یک ساعت تفکر برابر با یک سال عبادت و به روایتی 60 تا 70 سال عبادت است. تفکری که افق دید انسان را از دنیا جدا کند و به یاد آخرت بیندازد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری افزودند: به فرموده ی پیامبر مکرم اسلام یاد مرگ نیز یکی از نکاتی است که انسان را به یاد سفر آخرت می اندازد و به نقل از امام صادق (ع) گفت: اگر انسان به معنی واقعی به یاد سفر آخرت و یاد مرگ باشد شکی نیست که خداوند او را مشمول رحمتش می نماید و عاقبت به خیر نمی شود کسی که از مرگ دیگران عبرت نمی گیرد.
ایشان به احترام به والدین و دستگیری از آن ها تاکید کرد و در خصوص عفو و بخشش از یکدیگر گفت: دین اسلام این گونه به ما آموزش داده است تا در برابر گناه و جریان سازماندهی شده محکم بایستیم و از سوی دیگر مکرر امر به عفو، گذشت و بخشش نیز نموده است و همیشه کسی به عفو خدا نزدیک تر است که روحیه بخشنده تری دارد.
حاج آقا حسینی به احادیثی از پیامبر اکرم (ص) در باب بخشش اشاره کردند که آن حضرت فرمودند: « یکدیگر را گذشت کنید تا کینه هایتان از بین برود. مؤمنی که عذر برادر مؤمن خود را نپذیرد از شفاعت ما محروم می شود و کم عقل ترین مردم کسی است که به دیگران ظلم کند و همچنین کسی که عذر برادر مؤمن خود را نپذیرد.»
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پایان تاکید کرد:  اگر حقی بر گردن یکدیگر داریم همدیگر را ببخشیم تا سبکبال و با دلی پاک و گشاده به استقبال ماه مبارک رمضان برویم.