کار گاه حلقه صالحین بسیج اساتید دانشگاه برگزار گردید

۲۵ مرداد ۱۳۹۴ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۱۵۵ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۶
کار گاه حلقه صالحین بسیج اساتید دانشگاه برگزار گردید
به گزارش روابط عمومی، کارگاه آموزشی فرهنگی حلقه صالحین بسیج اساتید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با موضوع «ولایت مطلقه فقیه از منظر فقه سیاسی و حقوق اساسی» با حضور دکتر مرندی عضو هیأ ت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار گردید.
دکتر مرندی با پرداختن به واژه مطلقه که در قانون اساسی جمهوری اسلامی که در سال 1368 گنجانده شد اشاره کرد و گفت: آیا واژه مطلقه با کلمه جمهوری اسلامی در تعارض نیست و یا به عبارت دیگر آیا بین اسلام و دموکراسی سازگاری وجود دارد؟
ایشان در ادامه افزودند: مراد از واژه مطلقه نه معنای لغوی مراد است که به معنای آزاد و رها باشد و نه معنای اصطلاحی آن که نظام سیاسی فاقد قانون اساسی باشد بلکه مطلقه یک واژه فقهی است و بیانگر این است که فقیه عادل در عصر غیبت کبری نه تنها در قضاوت و فتوا ولایت دارد بلکه در سرپرستی و اداره امور مسلمین نیز ولایت دارد.
در ادامه این کار گاه اساتید با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و ملاقات نمودند و نمازظهر و عصر را به امامت ایشان بجا آوردند.
در این دیدار آیت الله جوادی آملی  فرمودند : اگر در جامعه شاهد نزاع ها و درگیری ها هستیم و حجم پرونده های ورودی به قوه قضائیه زیاد است نشان دهنده این است که ما مشکل علمی نداریم اگر کسی دروغ می گوید، و یا قتلی مرتکب می شود و ... می داند همه این ها بد است اما مشکلی که در جامعه وجود دارد مشکل اخلاقی است.
گفتنی است در بخش دوم این کارگاه آموزشی، جلسه با پرسش و پاسخ  به پایان رسید.