پیام رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به مناسبت روز قدس

۱۶ تیر ۱۳۹۴ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۱۴۴ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۶
پیام رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به مناسبت روز قدس

به گزارش روابط عمومی، دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل  پیامی به مناسبت روز قدس صادر نمودند که متن آن به شرح ذیل می باشد:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
مسجدالاقصی اولین قبله‌ای است که مسلمانان صدر اسلام بدان سوی نماز گزاردند، همچنین یکی از مکان های مقدسی است که در پیشگاه مسلمانان از احترام و قداست بالایی برخوردار می‌باشد. این حرم شریف سالهاست که مداوم و بی‌وقفه تاخت و تازهای خشونت‌بار صهیونیست‌ها را در جای جای خود تجربه می‌کند و سنگینی چکمه‌های نژادپرستان صهیونیست را بر صحن و سرای خود لمس می‌نماید. این حرم مقدس الهی سالهاست که شاهد جور بی‌امان و ظلم بی‌حساب بر مردم فلسطین است. قلبش مجروح از آتش ظلمی است که بر سر فلسطینیان می‌بارد و سینه‌اش داغدار هزاران مرد و زن و کودک فلسطینی است که سالهاست با رویای آزادی میهن خویش در نبردی نابرابر با صهیونیست‌های اشغالگر در خون خود می‌غلتند.
معمار بزرگ انقلاب اسلامی روح خدا خمینی(ره) برای جلب توجه مسلمانان به وضعیت رقت‌بار  سرزمین فلسطین، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامیدند و از همه مسلمانان خواستند تا برای حمایت از فلسطینیان تحت ستم و قدس شریف به‌پا خیزند و فریاد دادخواهی خود را به گوش جهانیان برسانند. امروزه با کمال تاسف، مسلمانان منطقه شاهد مصایب دیگری هستند. از خشونت کوری که در عراق و سوریه مسلمانان را در چاه تعصب قربانی می‌کند تا بمب‌هایی که از زرادخانه‌های بی‌خردی پادشاهان بی‌کفایت بر سر مردم یمن می‌ریزد و این قصه پر غصه جدیدی است که در کنار حکایت غم‌بار فلسطین حیات مسلمانان منطقه را هدف قرار داده است.
اینجانب ضمن لبیک به دعوت تاریخی امام‌ خمینی (ره) و همراه با رهنمودهای مقام معظم رهبری جهت شرکت در راهپیمایی روز قدس، از همه اقشار بویژه از اصحاب دانشگاه می‌خواهم تا با حضور در راهپیمایی این روز حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام نموده، دفع ظلم و نابودی ستم را از پیشگاه خداوند سبحان مسئلت نمائیم.
جواد واثقی امیری
رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل