اصلی ترین نقش زن تربیت نسل ها است

۲۲ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۰۷۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۰۹
اصلی ترین نقش زن تربیت نسل ها است
به گزارش روابط عمومی، مراسم گرامیداشت میلاد با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و  روز زن  با حضور بانوان کارمند و هیات علمی در سالن کنفرانس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار گردید.
 دکتر جواد واثقی امیری در این مراسم ضمن عرض تبریک خجسته میلاد دخت نبی اکرم به اهمیت و جایگاه حضور و نقش زن در جامعه پرداخت و گفت: اصلی ترین نقش زنان تربیت نسل هاست؛ زیرا نسل سالم جامعه سالم را می سازد.
ایشان افزودند: بانوان کارمند علاوه بر مسئولیت خانه داری و تربیت فرزند، در محیط اجتماعی نیز فعالند و مدیریت بالایی می طلبد تا برنامه ای را تدوین کنند که بتوانند نقش هایشان را در این زمینه ها به خوبی ایفا نمایند.
دکتر واثقی امیری با بیان این که حدودا نیمی از جمعیت کشور و هر مجموعه ای را بانوان تشکیل می دهند تاکید کرد: نمی توان نقش زنان را در اصلاح  و پیشرفت جامعه نادیده گرفت و به خصوص بانوانی که در محیط اجتماعی فعالیت می کنند چون با شرایط، محدودیت ها، زمینه های ترقی و ... آشناترند می توانند فرزندان مسئولیت پذیرتری را تربیت نمایند.
این چهره دانشگاهی گفت: هدف ما ارتقای ارزش افراد در محیط دانشگاه، خانواده و جامعه است و انتظار داریم تا شما عزیزان با ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات ما را در پیشبرد اهدافمان یاری نمایید.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با عرض تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: ابتدا از خداوند متعال می خواهم تا توفیق درک مقام فاطمه زهرا (س) را به ما ارزانی دارد. ایشان سپس به جایگاه زن در عرصه اجتماع در سه دوره تاریخی پرداخت و گفت: نخست در دوره بدوی و جاهلیت زن هیچ هویتی نداشت و دختران تازه متولد شده را زنده به گور می کردند.
دوم، در دوره رنسانس زن از شیء بودن خارج شد به عرصه اجتماع آمد اما به ارزش واقعی خود دست نیافت. دوره سوم دوره اسلام است که جامعه ارزش مدار شد حضور زن در جامعه ارزش مدارانه شد.
حجت الاسلام و المسلمین آقا حسینی افزودند: نقشی که زن در ساختن مرد دارد بیشتر از نقشی که مرد در ساختن تاریخ دارد و نمونه والای آن مادران شهدا هستند.
ایشان در پایان ضمن ارائه پیشنهاداتی به بانوان در زمینه های مختلف و آرزوی توفیق و سلامتی برای آنان گفت: خیر و برکت زندگی در پیروی از خاندان نبوت است و از خداوند متعال می خواهم که به ما این توفیق را ارزانی نماید که سبک و سیره زندگی حضرت فاطمه (س) را سرمشق زندگی مان قرار دهیم.
گفتنی است ، این مراسم به صورت پرسش وپاسخ ادامه یافت و در پایان با اهداء لوح سپاس از بانوان کارمند دانشگاه تجلیل به عمل آمد.