پیام رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به مناسبت حلول سال نو

۲۶ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۸:۵۱ کد : ۳۰۵۷ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۳۳
پیام رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به مناسبت حلول سال نو

به گزارش روابط عمومی، دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به مناسبت حلول سال نو پیامی صادر نمودند که متن آن به شرح ذیل می‌باشد:
به نام یگانه معمار بزرگ آفرینش
نوروز هنگامه زایش و زادن مام طبیعت و تجدید خاطره آفرینش در درگاه خلقت خداوند است. نوروز آغاز فصل اعتدال در طبیعت و روز شادمانی زمین و آسمان است، چه، زمین پس از پشت سر گذاشتن حاکمیت سرد و سوزناک زمستان بشارت قدوم بهار را می شنود و قبای سبز بر تن می کند که نماد حیات مجدد است.
عروس چمن به حجله طبیعت می نشیند وزلفش با نسیم بامدادان بهاری تاب می خورد. گل‌های هزار رنگ در دامن طبیعت می روید، با دستان هنرمند بهار بر بوم هستی نقاشی می شود و خانه دل را سرشار از زیبایی و هیجان می کند، این گونه است که به باور پیشینیان ما نوروز اولین روز آفرینش بوده و خداوند خلقت این جهان را در نوروز آغاز کرده است. نو شدن جهان کهنه نه تنها برای ما انسان ها، بلکه برای دیگر موجودات خداوند نیز شور انگیز و طرب آفرین است و به قول استاد سخن سعدی شیرازی:
 بلبلان وقت گل آمد که بنالند از شوق       نه کم از بلبل مستی تو بنال ای هوشیار
نوروز امسال را همراه با یاد و نام صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) ارج نهاده، سالی سرشار از موفقیت همراه با سلامتی و بهروزی برای آحاد ملت بزرگ ایران و بویژه برای جامعه دانشگاهی آرزومندم. از خداوند بزرگ می خواهم تا ملت ما را در  سایه مقام معظم رهبری در راه رسیدن به آرمان های عدالت خواهانه خویش و پی افکندن جامعه ای مبتنی بر فضیلت های اخلاقی و ارزش های دینی تایید فرماید.