عدم آلودگی محیط زیست از جمله مزایای پیل سوختی است
به گزارش روابط عمومی، دکتر محسن شاکری عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در مراسم دهه فجر در مسجدالرسول (ص) دانشگاه به ارائه مطالبی در خصوص گروه پژوهشی پیل سوختی پرداخت.
دکتر شاکری گفت: عمده فعالیت های ما در زمینه پیل سوختی است. پیل سوختی یک مولد انرژی است که از طریق فرایند الکتروشیمیایی انرژی الکتریکی تولید می کند.
ایشان از جمله مزایای پیل سوختی را راندمان عملکردی بالاتر، عدم آلودگی و عدم نیاز به سیستم انتقال قدرت عنوان کرد و اظهار داشت: تحقیقات در این زمینه از سال 1379 در کشور آغازشد شروع به کار در زمینه پیل سوختی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از سال 1385 با تشکیل گروه پژوهشی پیل سوختی می باشد.
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک با بیان این که معمولا راندمان های پیل سوختی 60 الی 70 درصد است افزودند: آغاز کار ما در دانشگاه با سیستم پیل سوختی متانولی برای سامانه های هوایی بود، اما با توجه به این که با دو مشکل عمده از جمله عمر پایین سیستم و وزن بالای سیستم های جانبی روبرو شدیم زمینه فعالیت مان را به سیستم پیل سوختی هیدروژنی تغییر دادیم و سامانه ای برای پرواز 5 ساعته با وزن 15 الی 16 کیلوگرم ساخته شد و تست های میدانی آن نیز با موفقیت انجام شد.
دکتر شاکری توسعه و گسترش ظرفیت ها، تمرکز بر فعالیت های سازمانی از جمله آموزش و پژوهش، افزایش پویایی سیستم از طریق بهره مندی از تفکر همکانی و گسترش فضای شورایی و مشارکت جمعی، عدم توجه به کد های انحرافی، ایجاد فضای رقابتی بین مراکز پژوهشی، تعیین راهبرد پژوهشی دانشگاه و برندسازی در پژوهش و تحقیقات را از جمله شاخصه های پیشرفت و رشد یک مجموعه دانست.
دکتر شاکری گفت: عمده فعالیت های ما در زمینه پیل سوختی است. پیل سوختی یک مولد انرژی است که از طریق فرایند الکتروشیمیایی انرژی الکتریکی تولید می کند.
ایشان از جمله مزایای پیل سوختی را راندمان عملکردی بالاتر، عدم آلودگی و عدم نیاز به سیستم انتقال قدرت عنوان کرد و اظهار داشت: تحقیقات در این زمینه از سال 1379 در کشور آغازشد شروع به کار در زمینه پیل سوختی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از سال 1385 با تشکیل گروه پژوهشی پیل سوختی می باشد.
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک با بیان این که معمولا راندمان های پیل سوختی 60 الی 70 درصد است افزودند: آغاز کار ما در دانشگاه با سیستم پیل سوختی متانولی برای سامانه های هوایی بود، اما با توجه به این که با دو مشکل عمده از جمله عمر پایین سیستم و وزن بالای سیستم های جانبی روبرو شدیم زمینه فعالیت مان را به سیستم پیل سوختی هیدروژنی تغییر دادیم و سامانه ای برای پرواز 5 ساعته با وزن 15 الی 16 کیلوگرم ساخته شد و تست های میدانی آن نیز با موفقیت انجام شد.
دکتر شاکری توسعه و گسترش ظرفیت ها، تمرکز بر فعالیت های سازمانی از جمله آموزش و پژوهش، افزایش پویایی سیستم از طریق بهره مندی از تفکر همکانی و گسترش فضای شورایی و مشارکت جمعی، عدم توجه به کد های انحرافی، ایجاد فضای رقابتی بین مراکز پژوهشی، تعیین راهبرد پژوهشی دانشگاه و برندسازی در پژوهش و تحقیقات را از جمله شاخصه های پیشرفت و رشد یک مجموعه دانست.