منابع بخش امانت کتابخانه دانشگاه بالغ بر 50 هزار جلد کتاب فارسی و لاتین است

۲۸ آبان ۱۳۹۳ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۹۹۰ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۹۳
منابع بخش امانت کتابخانه دانشگاه بالغ بر 50 هزار جلد کتاب فارسی و لاتین است
به گزارش روابط عمومی، دکتر محمد رضا ذهابی، رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در هفته ی کتاب و کتاب خوانی به ارائه ی گزارشی از کتابخانه دانشگاه پرداختند.
دکتر ذهابی در خصوص اهمیت کتاب خوانی و جایگاه آن در پیشرفت بشر به سخن سقراط اکتفا کرد که گفت: کتاب حافظه بشریت است، جامعه وقتی فرزانگی و سعادت می یابد که مطالعه کار روزانه اش باشد.
رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن بیان این که کتابخانه دانشگاه در چهار بخش، امانت، مرجع، فهرست نویسی و آماده سازی و اطلاع رسانی،  فعالیت می کند افزودند: مجموعه کتاب های بخش امانت را می توان به سه دسته الف) کتاب های غیر درسی شامل تاریخی- ادبی- داستانی و غیره، ب) کتاب های درسی فارسی و ج) کتاب های تخصصی درسی لاتین تقسیم بندی کرد. لازم به ذکر است که کتاب های دسته الف در سال های گذشته خریداری شده بود و در حال حاضر تکمیل منابع،  محدود به کتاب های درسی است.
ایشان اظهار داشتند: بخش نشریات به دلیل کمبود فضا و اقبال مراجعین به نشریات اینترنتی غیر فعال می باشد.
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر گفت: در سال 1392 بالغ بر 20 میلیون تومان برای خرید حدود 70 جلد کتاب تخصصی لاتین که اغلب مورد نیاز مقطع تحصیلات تکمیلی است خریداری گردید. همچنین بالغ بر 10 میلیون تومان کتاب های فارسی خریداری شد.
 دکتر ذهابی بیان کرد: بطور کلی منابع بخش امانت بالغ بر 50 هزار جلد کتاب فارسی و لاتین است که حدود 30 درصد مربوط به کتاب های لاتین و 70 درصد کتاب های فارسی را در بر می گیرد و خوشبختانه امسال نیز با مساعدت ریاست دانشگاه خریداری کتاب های لاتین و فارسی در هفته پژوهش در آذر ماه جاری انجام می گیرد.
ایشان افزودند: بخش مرجع که شامل کتاب های مرجع و پایان نامه می باشد حدود 1500 عنوان پایان نامه در سطح کارشناسی ارشد و دکتری نگهداری می شود و مراجعین بخش مرجع، دانشجویان تحصیلات تکمیلی از سراسر استان هستند.
   تعداد پایان نامه های ارشد و رساله دکتری موجود در بخش مرجع

برق

مکانیک

عمران

شیمی

علوم پایه

396

477