بزرگداشت شهدا، بزرگداشت فرهنگ ایثار و مقاومت است

۲۷ مهر ۱۳۹۳ | ۰۸:۵۱ کد : ۲۹۸۱ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱۲۵
بزرگداشت شهدا، بزرگداشت فرهنگ ایثار و مقاومت است
به گزارش روابط عمومی، چهارمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه صنعتی نوشیروانی و یادواره 64 شهید دانشجوی شهرستان بابل با حضور سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین و دکتر محمد ودود حیدری مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور، امام جمعه، نماینده مجلس،  فرماندار و مردم شریف و ولایت مدار شهرستان بابل در مسجدالرسول (ص) دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار گردید.
دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن عرض خیر مقدم به کلیه مهمانان و تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم گفت: بزرگداشت شهدا، بزرگداشت فرهنگ ایثار، گذشت و مقاومت در برابر ظلم است.
ایشان افزودند: گرامیداشت شهدا از الزامات و ضرورت هاست؛ زیرا در تاریخ هر ملتی خاطرات و حوادث تلخ و شیرین و فراز و نشیب هایی وجود دارد که تعیین کننده سرنوشت و سازنده ی  فرهنگ آن مملکت است و جنگ تحمیلی و دفاع مقدس نیز از جمله رویدادهای بزرگ مملکت ماست که فرهنگ ملت ما را رقم زده است و اگر ما امروز در فضای مناسبی در حال تلاش و زندگی هستیم آن را مدیون رشادت ها و جانفشانی های شهدا و رزمندگان هستیم و دفاع مقدس جزء اساسی تاریخ کشور ماست پس ضرورت دارد با برگزاری چنین مراسمی این قسمت از تاریخ و دلاوری‌های مردان این سرزمین همیشه بزرگ نگه داشته شود، یادآوری شود و به نسل های بعد انتقال یابد.
 دکتر واثقی امیری ضمن بیان این که بزرگداشت شهدا بزرگداشت، فرهنگ ایثار، مقاومت، شهادت و وحدت کلمه و در نهایت پیروزی است تاکید کردند: اگر این فرهنگ ها به طور پیوسته در میان آحاد یک ملت جاری باشد آن جامعه پیروز است.
رییس تنها دانشگاه صنعتی شمال کشور اظهار داشت: بزرگداشت شهید نیاز شهید نیست؛ بلکه نیاز ما و جامعه است باید چنین مراسم هایی برگزار گردد تا فرهنگ شهادت و ایثار در ما نهادینه گردد.
این چهره دانشگاهی تاکید کردند: بزرگداشت شهدا نباید مانند مجلس ختم برگزار گردد؛ بلکه در این مراسم ها باید اهداف شهدا تبیین شود که مهمترین آن ها 'استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی' بود.
دکتر واثقی امیری گفت: اگر روزی در جبهه ی جنگ در راه زنده نگه داشتن آرمان ها و ارزش های اسلامی دفاع می‌کردیم امروز تمامی محققین، دانشجویان و دانشگاهیان در این راستا فعالند؛ لذا دانشگاه ها باید تقویت شود، به دانشگاه ها باید اعتماد کرد که در راستای آرمان های انقلاب و استقلال مملکت در حرکتند و پژوهشگران و همه ی کسانی که باعث رشد علمی کشور می شوند باید مورد حمایت قرار گیرند.
ایشان در پایان از بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و کلیه کسانی که در برگزاری این بزرگداشت نقش داشتند تشکر و قدردانی نمود.